رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: خوشبختانه در تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد؛ اما درحوزه شکر با چالش‌های مواجهیم.

چه خبر از بازار کالاهای اساسی در آستانه محرم؟ / از کاهش قیمت برنج تا چند نرخی بودن شکر

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس درخصوص وضعیت بازار مواد غذایی در آستانه ماه محرم، ضمن بیان اینکه تمامی محصولات غذایی به‌خصوص در بحث کالاهای اساسی به‌وفور در بازار وجود دارد و هیچ کسری نداریم، اظهار کرد: باتوجه به‌اینکه رکود در بازار حاکم است، شاهد افزایش قیمت در کالاها نبوده‌ایم؛ اما در بحث شکر با چالش‌هایی مواجهیم.

وی ادامه داد: متولی تامین و توزیع تمام محصولات غذایی بنکداران هستند؛ اما در بحث تامین، نیازِ صنف به‌شکر دیده نشده است و شکر را در حال حاضر از طریق سامانه بازارگاه تنها به‌تولید و خانوار اختصاص می‌دهند؛ اما به‌صنف خیر و این امر سبب شده بنکداران شکر را به‌صورت غیرمستقیم تامین و عرضه کنند که این امر سبب چند نرخی شکر در بازار شده است.

کنگری با تاکید بر اینکه باوجود مکاتباتی که انجام شده، نتیجه‌ای حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به‌اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و مصرف شکر ۳ برابر مابقی ایام سال است، نیاز است مسئولان فکری در این رابطه کنند؛ اما هنوز جوابی به‌ما نرسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در برنج ایرانی با کاهش قیمت ۵ تا ۶ هزار تومانی همراه هستیم، این کاهش قیمت را نتیجه نزدیک شدن به‌فصل برداشت و دپو بودن برنج سال قبل در انبارها دانست و تصریح کرد: قیمت بنکداری برنج در حال حاضر از ۶۵ تا ۱۰۵ هزار تومان است که با ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت به‌دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

وی در ادامه به‌وضعیت بازار حبوبات اشاره و بیان کرد: تنها در بحث عدس به‌دلیل وارداتی بودن ممکن است در آینده با کمبود مواجه شویم؛ اما در مابقی اقلام مشکلی وجود ندارد و قیمت‌ها ثابت هستند.

کنگری اظهار کرد: روغن در حال حاضر به‌وفور در بازار وجود دارد و حتی به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، با کاهش ۴۰ هزار تومانی در هر حلب ۲۰ کیلویی روغن مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.