در آیینی که روز پنجشنبه در روستای رحمان آباد از توابع شهرستان ساری برگزار شد، استاندار مازندران، ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی این استان را افتتاح کرد.

هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در آیین افتتاح همزمان ۵۰۰ واحد مسکونی استان افزود: دولتمردان باید برای خانه دار شدن مردم، از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن از مهمترین دغدغه های دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی بوده است، اظهار کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود و همچنسن بهره گیری از ظرفیت انبوه سازان، مشکل مسکن مردم را حل کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تسهیلات ساخت مسکن در کشور، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، اصلاحات مورد نیاز برای افزایش تسهیلات ساخت مسکن انجام خواهد شد.
وی از هدف گذاری لازم برای احداث ۱۶۴ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف، تصریح کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحد در استان آغاز و یا تحویل داده شد و در سفر دوم رئیس جمهور شهید نیز احداث سه شهرک جدید تصویب شد.

۱۳ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزود: در مازندران احداث ۱۶۴ هزار واحد برای تحویل به جامعه هدف مشمول چهار طرح در حوزه شهری و روستایی، هدفگذاری شده است و تاکنون ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحد در استان آغاز و یا تحویل داده شده است ضمن اینکه در سفر دوم رئیس جمهور شهید و هیات دولت سیزدهم به این استان، احداث سه شهرک جدید با ظرفیت بالا نیز تصویب شد.

نوری با بیان این که ۲۰ هزار و ۸۱۷ واحد نهضت ملی مسکن به گروه های هدف در مازندران واگذار و افتتاح شده است، گفت: با فراهم شدن تمام زیرساخت های مورد نیاز، سهمیه ۱۶۴ هزار واحدی مازندران در این طرح تحقق خواهد یافت.

از مجموع ۹ هزار و ۱۷۰ واحد طرح نهضت تولید مسکن در حال ساخت در بخش روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر در مازندران، تاکنون چهار هزار و ۵۲۲ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران در بخش مسکن روستایی هفت هزار و ۹۷۲ واحد مسکن است که از این تعداد ۶ هزار و ۸۹۸ سهمیه اختصاص یافته است.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند

۱۳ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.