معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ارتقای وضعیت ۱۱ هتل ۴ و ۵ ستاره در حوزه گردشگری از اتفاقات مثبتی بود که در حوزه اقتصادی در استان خراسان رضوی شاهد آن بودیم.

ارتقای وضعیت ۱۱ هتل ۴ و ۵ ستاره در حوزه گردشگری در خراسان رضوی

حسن نوری زاده با حضور در شعبه اخذ رای موسسه فرهنگی قدس در تریبون انتخاباتی این رسانه ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان عنوان کرد: در دولت سیزدهم چند مسئله و موضوع اقتصادی ویژه در دستور کار قرار گرفت که تاثیرگذاری بسیار زیادی در سفره اقتصادی مردم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعات خیلی مهم برای دولت سیزدهم بحث ارتباطات با کشورهای خارجی و استفاده از بستر صادرات  ارتباطاتی با کشورهای همسایه بود که با سیاستگذاری‌های بسیار خوب این دولت و نگاه به کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش سهم صادرات اتفاق افتاد.

نوری زاده ضمن اشاره به تاثیرات این روابط بر خراسان رضوی تشریح کرد: در سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف به ویژه کشور افغانستان رقم خورد و در بازگشایی و ارتباط با کشورهای حوزه سی آی اس و استفاده از ظرفیت ۱۷۰ میلیون جمعیت این حوزه از مرز سرخس و کشور ترکمنستان از جمله مواردی بود که در دولت سیزدهم به خوبی پیگیری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع ارتباطاتی که در این دولت در حوزه اقتصادی انجام شد باز و فعال بودن مرزهای هوایی و زمینی ما در همه عرصه‌ها بود که بسیار در حوزه اقتصادی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری به ۶.۳ درصدی در استان رسیده است، خاطر نشان کرد: در خراسان رضوی با وجود تحریم‌ها در توسعه بخش‌های صنعتی و معدنی رشد ۲۴.۹ را شاهد هستیم و باید تاکید کرد سیاست درست این است که به جای ایجاد و احداث واحدهای جدید بتوانیم واحدهای موجود را توسعه دهیم.

نوری زاده افزود: در دولت سیزدهم در استان با مبلغ ۱۰۱.۳ همت پروژه‌های اقتصادی کشاورزی و میراث به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۳.۷ همت برای پروژه‌های اجرایی در حوزه اقتصادی وجود دارد، افزود: ارتقای وضعیت ۱۱ هتل ۴ و ۵ ستاره در حوزه گردشگری از دیگر اتفاقات بود که در استان خراسان رضوی شاهد آن بودیم؛ و این گوشه‌ای از اقدامات مستمر اقتصادی دولت سیزدهم و کاهش نرخ تورم استان است.

وی با بیان اینکه حجم تولیدات استان خراسان رضوی از ۶ میلیون تن در سال به ۷.۵ میلیون تن افزایش پیدا کرده است، تشریح کرد: یکی از موضوعات اساسی، امنیت سفره غذایی مردم است که جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اقدامات بسیار خوبی که در حوزه بهره‌وری و افزایش بازدهی سیستم‌های نوین آبیاری به جای سیستم‌های غرقابی انجام داد توانست این رشد را ثبت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره‌های غذایی در استان خراسان رضوی، ادامه داد: ما امروز تکمیل زنجیره آبزیان و میگو را در کلیه ابعاد در استان به بهره‌برداری رساندیم که برای استان ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.