دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش امروز شنبه درباره خطر آغاز جنگی فراگیر در طول مرزهای لبنان و اراضی فلسطین اشغالی هشدار داد.

هشدار گوترش درباره هرگونه خطای محاسباتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل متحد در خصوص تشدید فزاینده تبادل آتش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، بر لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها تاکید و اعلام کرد که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه پیش رو است.وی افزود که «تشدید تنش‌ها از روز پنجشنبه» در این مرزها، «خطر وقوع یک جنگ همه‌جانبه را افزایش می‌دهد» و هشدار داد که «یک اشتباه محاسباتی» می‌تواند به رویارویی خطرناک بین دو طرف منجر شود. دبیرکل سازمان ملل، پیشتر نیز هشدار داده بود که «مردم منطقه و جهان نمی‌توانند شاهد تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر باشند».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی عصر روز چهارشنبه پیش، «محمد ناصر نعمه» معروف به حاج «ابو نعمه» فرمانده یگان «عزیز» حزب‌الله را در شهر صور (جنوب لبنان) با حمله پهپادی به یک خودرو به شهادت رساند. از همان عصر روز چهارشنبه عملیات‌های انتقامی موشکی و پهپادی حزب‌الله علیه اشغالگران آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان هاشم‌ صفی‌الدین روز پنجشنبه اعلام کرد که پاسخ به ترور حاج ابونعمه که از چهارشنبه آغاز شده ادامه خواهد یافت و «این جبهه همچنان شعله‌ور خواهد ماند». معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نعیم قاسم نیز جمعه تصریح کرد؛ با وجود آنکه امکان گسترش جنگ در کوتاه مدت وجود ندارد، اما در عین حال حزب‌الله برای بدترین احتمالات آماده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.