۳۰ مجموعه متخلف و غیرمجاز در حوزه دندانپزشکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمب شد.

پلمب ۳۰ مجموعه متخلف در حوزه دندانپزشکی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با بازدیدهای مستمر از  همه مجموعه‌های فعال در حوزه دندانپزشکی، از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ مجموعه متخلف و غیرمجاز در این حوزه پلمب شد  و ۴۷ فرد متخلف بدون تخصص و مداخله گر درحوزه دندانپزشکی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

دکتر مرتضی فغانی افزود: این مداخله گران حوزه دندانپزشکی در موضوعاتی همچون کشیدن، پر کردن، جرم گیری، عصب کشی و ایمپلنت فعالیت می‌کردند که در هرکدام از این موارد ممکن است، مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد کرده باشند از این رو از مردم  درخواست می‌شود فقط به پزشک متخصص مستقر در مطب، درمانگاه، کلینیک و بیمارستان مراجعه کنند..

وی با بیان این که مداخله گران حوزه دندانپزشکی در  همه مناطق شهری از جمله حاشیه شهر فعالیت  می‌کنند تأکید کرد: مردم نباید به علت پرداخت هزینه کمتر حتی برای موارد بسیارجزئی به این افراد مراجعه کنند، زیرا در یک مورد بسیار ساده فردی به علت مراجعه به فرد غیرمتخصص دچار پارگی لثه و بی حسی لب شده بود.

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این افراد با فعالیت غیر مجاز همچنین از نظر بهداشتی  و  مسائل زیست محیطی هم  مشکلاتی ایجاد می‌کنند چرا که در یکی از موارد تخلف یکی از این افراد فاضلاب‌ها و خونابه‌های خارج شده از یونیت را در ظرف‌های ۲۰ لیتری جمع‌آوری  و آنها را شب در خیابان رها می‌کرد.

دکتر فغانی افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزارو  ۸۰۰ مطب دندانپزشک عمومی، ۳۵۰ مطب دندانپزشک متخصص، ۲۵ لابراتوار و ۸۰ درمانگاه دندانپزشکی فعال و مجموع درمانگاه‌های فعال در این حوزه هم ۱۵۱ درمانگاه است.وی گفت: همچنین ۱۳ بیمارستان نیز در کنار ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف درمانی، در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی هم فعالیت  می‌کنند.

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  همچنین تعداد ۳۵ مورد دندان ساز به عنوان تبصره ۵ در حوزه قالب گیری و ساخت دندان فعال هستند، اما اجازه درمان ندارند، افزون بر آن ۳۱ بهدار و کمک دندانپزشک تجربی هم فقط مجاز به کشیدن  دندان به جز دندان عقل و ترمیم‌های سطحی هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.