معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال از سال ۱۴۰۰ تاکنون به ساخت مسکن محرومان (روستایی) در این استان کمک بلاعوض شده که نسبت به پیش از این به میزان ۲ برابر رشد داشته است.

کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در خراسان‌رضوی ۲ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، محمود واحدیان افزود: در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ مجموع کمک‌های بلاعوض به ساخت مسکن محرومان در خراسان رضوی ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید اما در سه سال گذشته ساخت ۶۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان هدف گذاری شد که از این تعداد تاکنون به ۴۶ هزار و ۸۵۰ واحد تسهیلات بانکی اختصاص یافته که تاکنون ۱۳ هزار واحد از آن به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم هفت هزار و ۵۳ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی در استان توسط بنیاد واگذار شده بود، اما از نیمه سال ۱۴۰۰ تاکنون در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار و ۵۳۳ قطعه زمین واگذار شده و ۲۳ هزار قطعه زمین نیز در حال واگذاری است.

به گفته وی، این قطعات در قالب الحاق هفت هزار هکتار زمین به حرایم روستایی یا تملک قطعی ۲ هزار و ۱۹۱ هکتار زمین تامین شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مسکن شهری نهضت ملی مسکن، مسئولیت ساخت واحد مسکونی در ۵۳ شهر از ۹۴ شهر استان برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در این شهرها ۹۳۴ هکتار زمین تحویل بنیاد شد، در این راستا تاکنون ساخت ۱۳ هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی در این زمین‌ها آغاز شده و ۵۵۰ واحد نیز از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

واحدیان به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در مورد طرحهای هادی روستایی اشاره و بیان کرد: در چهار سال قبل از دولت سیزدهم در مجموع ۵۲۰ طرح هادی روستایی در استان بازنگری شده بود اما در دور نخست سفر آیت‌الله شهید رییسی به استان اعتبارات لازم برای بازنگری طرحهای هادی روستایی تامین و در این راستا هزار و ۱۱۳ طرح بازنگری شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم هزار و ۲۰۹ روستای استان خراسان رضوی از قیر رایگان برای آسفالت معابر برخوردار شدند، در حالی که این میزان تامین قیر برای روستاها در چهار سال قبل از دولت سیزدهم ۸۸۹ روستا بود.

واحدیان اضافه کرد: در سه سال گذشته ۸۳ هزار و ۹۹۷ تن قیر رایگان به روستاهای خراسان رضوی اختصاص یافت و ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار مترمربع روکش آسفالت در معابر روستایی استان انجام گرفت، اما این میزان در چهار سال قبل از دولت سیزدهم ۶۰ هزار تن قیر برای آسفالت پنج میلیون و ۶۳۰ هزار تن بود.

خراسان رضوی ۱۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بر اساس آخرین سرشماری ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر جمعیت در ۳۴ شهرستان، ۸۲ بخش، ۹۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانواری این استان سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.