نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی با موضوع فلسطین خواهد بود که با عنوان «نقشی بر سنگ» به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه هنرهای معاصر با موضوع فلسطین همراه می‌شود

نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی با عنوان «نقشی بر سنگ» و با موضوع فلسطین، ساعت ۱۷ روز ۱۹ تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

رویکرد این نمایشگاه موضوع فلسطین است و شامل آثاری از گنجینه موزۀ هنرهای معاصر تهران، مؤسسه فرهنگی و هنری صبا، حوزۀ هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح و مجموعه شخصی است. 

این نمایشگاه به کیوریتوری محمدرضا وحیدزاده ـ منتقد و پژوهشگر هنر ـ به نمایش درخواهد آمد.
 

موزه هنرهای معاصر با موضوع فلسطین همراه می‌شود

بر اساس آنچه که موزه هنرهای معاصر اعلام کرده «این نمایشگاه به معرفی و نمایش آثار هنرمندانی با سبک‌ها و تکنیک‌های گوناگون از دوره‌های مختلف خواهد پرداخت که در جنگ غزه بعد از هفت اکتبر و در اثر بمباران هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.»

ارائۀ تصاویر و فیلم‌هایی از هنرمندان نوگرای معاصر جهان همچون بنکسی، آی‌وی‌وی، مایک پار، سامیه حلبی و میسره بارود نیز بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. 

در نمایشگاه «نقشی بر سنگ» بیش از ۱۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی از جمله حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا، ایرج اسکندری، حسین خسروجردی، ناصر پلنگی، غلامعلی طاهری، مصطفی گودرزی، مرتضی اسدی، عبدالحمید قدیریان، احمد اسفندیاری، محمدعلی ترقی‌جاه، حبیب‌الله آیت‌اللهی، علی وزیریان، مصطفی ندرلو، سلیمان منصور، نبیل عنانی، مصطفی حلاج، مونا سعودی، کمال بلاطه، نوید نبعه، برهان کرکوتلی، عبدالمعطی ابوزید، عبدالرحمن المزین، حسین سعید، توفیق عبدالعال، ابراهیم هزیمه، محمد الشاعر، جمال افغانی، مارک ویریش، کلود لازار و … به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه هنرهای معاصر با موضوع فلسطین همراه می‌شود


این نمایشگاه روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود و تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ برای بازدید برپا خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.