مدیرکل اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی گفت: ساختار تعرفه‌های نظام سلامت با رشد نرخ تورم و حقوق و دستمزد جامعه پزشکی، افزایش نیافته است.

میزان مالیاتی پرداخت پزشکان بیشتر از سایر اصناف

آرش انیسیان، درباره مالیات پزشکان، گفت: بنابر اذعان سازمان مالیات کل کشور میزان مالیاتی پرداخت پزشکان نسبت به اصناف دیگر بیشتر بوده است.

وی افزود: تبلیغات رسانه‌ای که صدا و سیما و رسانه‌ها درباره مالیات پزشکان انجام می‌دهند با حسن نیت نیست.

انیسیان ادامه داد: جامعه پزشکی بر اساس تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در سال ۱۴۰۳ هم تمدید شده، ۱۰ درصد کل درآمدی که در مراکز درمانی، درمانگاهی و بیمارستانی دریافت می‌شود، به عنوان مالیات علی الحساب کم می‌شود. اما باقی اصناف چهار ماه پس از سال مالی مکلف به پرداخت مالی هستند و این یعنی مالیات جامعه پزشکی ۱۶ ماه زودتر از سایر صنوف پرداخت می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۳۵۰ هزار عضو سازمان نظام پزشکی کل کشور، کمتر از ۷۰ هزار نفر مطب دارند و از میان آنها نیز کمتر از ۱۰ درصد ممکن است از نظر پرداخت ضعیف مالیات مطرح باشند.

انیسیان ادامه داد: ساختار تعرفه‌های نظام سلامت و جامعه پزشکی با افزایش نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد افزایش نیافته و اکنون خلأ بیش از ۵۰ درصدی تعرفه سلامت با هزینه تمام شده خدمات داریم.

وی افزود: با همکاری قابل تقدیر سازمان امور مالیاتی، امسال سقف استفاده از تبصره ماده صد را تا ۱۸ میلیارد افزایش دادند که ۹۹ درصد جامعه پزشکی مشمول استفاده از این تبصره می‌شوند.

انیسیان گفت: به رغم اینکه مالیات پرداختی نسبت به سود واقعی فعالیت ممکن است تناسب نداشته باشد اما جامعه پزشکی تمکین می‌کند.

وی افزود: گزارش‌های فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی به ما گزارش می‌شود. برای مواردی که اثبات شود، کیفرخواست در دادسرای انتظامی نظام پزشکی صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.