معاون علمی، فناوری ‌و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از تاسیس منطقه بین‌المللی نوآوری در آینده‌ای نزدیک در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت بنا بر این است که در این منطقه سرمایه‌گذاری خارجی راحت‌تر، ضمانت‌ها و معافیت‌ها بهتر و اینترنت با کیفیت‌تر ارائه شود.

تاسیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در آینده‌ای نزدیک

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، برگزاری المپیک فناوری را یکی از برنامه‌های نوآوری این معاونت علمی ریاست‌جمهوری دانست و گفت: این المپیک، باعث ایجاد شور و نشاط در حوزه فناوری می‌شود. ان‌شاءالله این رویداد باعث ایجاد انگیزه در بین شرکت کنندگان خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری درخصوص تفاوت این المپیک با مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد بیان کرد: ربوکاپ نمونه‌ای موفق از توسعه و ترویج فناوری و نوآوری و رویدادی در سطح دانش آموزی و دانشجویی است، اما المپیک فناوری یک رویکرد ارتقا یافته به سمت شرکت‌های فناور و دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نقاط دولت شهید جمهور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کارهای بزرگ است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که دولت شهید رئیسی، فردا را فدای امروز نکرد. با همین خطی مشی که فردا را فدای امروز نکنیم، با همکاری مرکز بررسی استراتژیک ریاست‌جمهوری پیشنهادی را به هیات دولت ارائه کردیم تا براساس آن منطقه بین‌المللی نوآوری در پارک فناوری تاسیس شود؛ در این منطقه بین‌المللی هدف‌گذاری شده تا فناوران خارجی راحت‌تر رفت و آمد داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: بنا بر این است که در این منطقه سرمایه‌گذاری خارجی راحت‌تر، ضمانت‌ها و معافیت‌ها بهتر و اینترنت با کیفیت‌تر ارائه شود. این منطقه در نهایت همکاری وسیعی بین فناوران ایرانی و دنیا ایجاد می‌کند.

معاون علمی، فناوری ‌و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: مجموعه پیشنهادات در آیین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران طی چند هفته اخیر به تصویب هیات دولت رسید و بر همین اساس نیز قرار است پارک فناوری پردیس یک ارتقاء کالبدی، فیزیکی و همین‌طور ارتقاء قانونی با تسهیلات قانونی جدید که در ۴۰ ماده تصویب شده، داشته باشد.

وی اضافه کرد: در افق ۱۴۰۸، این منطقه ظرفیت استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت را خواهد داشت و همچنین قرار است ۱۰ مرکز آفرینش ملی فناوری در این منطقه ایجاد شود.

دهقانی فیروزآبادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام این خبر که تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی کشور چندی پیش مصوب شد، گفت: شورای راهبردی هوش مصنوعی تشکیل شده است و ان‌شاءالله فردا سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه ساختمان سازمان ملی هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

معاون علمی، فناوری ‌و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین آیین‌نامه ارتقاء اندیشکده‌ها تدوین شده است و تا به این لحظه نزدیک به ۱۰ اندیشکده موفق به دریافت گواهی دانش‌بنیان شده‌اند.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.