ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: ۷۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار در فصل بهار امسال از گمرک‌های مرزی استان به برخی از کشورهای همسایه صادر شده است.

۷۹۸ هزار تن کالا از گمرک‌های مرزی خراسان‌رضوی صادر شد

به گزارش قدس خراسان، جواد جعفری روز دوشنبه در سفر به تایباد و مرز دوغارون افزود: این میزان کالای صادر شده از گمرگ های مرزی به لحاظ وزنی ۲۸ و یک دهم درصد و از نظر ارزش ۱۵ و چهار دهم درصد رشد داشته است.

او اظهار کرد: مهمترین اقلام صادر شده بر اساس بیشترین ارزش دلاری شامل، پسته با پوست تازه و خشک شده، «کامپاند پلی اتیلن»، سیب تازه و زعفران است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی ادامه داد: کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک های استان هستند.

وی به واردات کالا از کشورهای همسایه به مرزهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر ۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار وارد مرزهای استان شده که به لحاظ وزنی ۲۶ و هفت دهم درصد رشد را نشان می دهد.

جعفری بیان کرد: پنبه حلاجی نشده، انواع تلفن های هوشمند و نخ و طلای خام از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان خراسان رضوی است.

وی افزود: کشورهای امارات متحده عربی، تاجیکستان، ازبکستان، چین و ترکیه مبدا کالاهای وارداتی به مجموعه گمرک‌های استان است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: میزان حجم کل ترانزیت خارجی گمرکات استان در سه ماهه اول سال جاری ۹۷۹ هزار تن بوده که افزایش وزنی ۳۹ و یک دهم درصدی را داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.