برخلاف تشدید درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، سخنگوی کاخ سفید گفته که جو بایدن مصمم است تا سال ۲۰۲۹ رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

کاخ سفید: بایدن مصمم است تا ۲۰۲۹ رئیس‌جمهور آمریکا باشد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی کاخ سفید کارین ژان پیر اعلام کرد که رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن مصمم است که در صورتیکه مجدداً در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، برای یک دوره دوم کامل در سمت خود باقی بماند.طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، بایدن در مناظره جمعه ۸ تیر ماه با «دونالد ترامپ»، به قدری عملکرد ضعیفی داشت که دهها رسانه خبری، دموکرات‌ های ارشد و حامیان مالی مهم حزب دموکرات، خواستار کناره‌ گیری بایدن از ادامه رقابت‌ های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدند اما بایدن ۸۱ ساله با رد تمامی این درخواست‌ ها گفت که تنها کسی است که می‌ تواند ترامپ را در انتخابات نوامبر امسال شکست دهد.

ژان پیر درکنفرانس خبری روز سه‌شنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که «آیا رئیس‌ جمهور بایدن متعهد می شود در در صورت انتخاب مجدد، برای یک دوره کامل در سمت خود بماند؟» گفت: «بله».

از طرف دیگر، بایدن در مصاحبه روز دوشنبه خود با شبکه «ام اس ان بی سی» تصریح کرد «قاطعانه متعهد» به پیروزی در دور دوم انتخابات است و قرار نیست «جایی برود».

با این‌حال، حامیان مالی اصلی حزب دموکرات به دنبال روش‌ هایی مناسب برای ترغیب بایدن به کناره‌ گیری از رقابت‌ های انتخابات ریاست‌ جمهوری هستند به طوری که «پل کروگمن» برنده جایزه نوبل و ستون نویس روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز از بایدن درخواست کرد تا نامزدی دموکرات‌ ها برای انتخابات ریاست‌ جمهوری را به معاونش کامالا هریس واگذار کند.

روز گذشته، وبگاه پولتیکو، نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که در آن نشان می داد بایدن در مقابل ترامپ شکست خواهد خورد اما «هیلاری کلینتون» احتمالاً پیروز می‌ شود.از طرف دیگر، «الکس برنسون» روزنامه‌ نگار تحقیقی کشف کرد که یک متخصص اعصاب که در شناسایی بیماری پارکینسون تخصص دارد، از ماه ژانویه، هشت بار به کاخ سفید رفته است که البته کاخ سفید ادعاها درباره ابتلای بایدن به پارکینسون را رد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.