یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز چهارشنبه از اقدام رژیم صهیونیستی در کوچاندن دوباره مردم شهر غزه به مناطق مرکز نوار غزه خبر داد.

حماس: اسرائیل درحال کوچاندن دوباره مردم از شهر غزه است

به گزارش قدس آنلاین، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر اقداماتی در راستای کوچاندن مردم از شمال به جنوب نوار غزه اتخاذ کرده و مطالبه‌ها برای بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق سکونت خود را نادیده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رژیم اشغالگر در مساله رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه جدی نیست. توافق عقب نشینی از نوار غزه در چند مرحله و از غرب به سمت شرق انجام می‌شود. هرگونه عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی در هر مرحله‌ای که باشد باید در تمام این منطقه انجام شود.

این عضو حماس افزود: صحبت از خوشبینی یا بدبینی درباره نتایج مذاکرات زود است. میانجیگران و تمام کشورهای جهان می‌دانند که نتانیاهو و کابینه‌اش دلیل کارشکنی و توقف مذاکرات هستند.

بدران تاکید کرد که ضعف سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، برگ برنده ای در دست مقاومت فلسطین است.

وی گفت: فشارهای میدانی و یا سیاسی منجر به تغییر موضع جنبش حماس نخواهد شد و وضعیت (اداره) نوار غزه یک مساله کاملا فلسطینی است و دخالت‌های خارجی در این مورد را نمی‌پذیریم.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز چهارشنبه فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل طی ماه‌های گذشته به طور برنامه‌ریزی شده تلاش کرد که هرگونه توافق (برای تبادل اسیران با مقاومت فلسطین) را با شکست مواجه کند.

این روزنامه در زمینه کارشکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات برای دستیابی به توافق مبادله اسیران افزود: نتانیاهو برخی اطلاعات امنیتی محرمانه را که در نشست‌های مشورتی با تیم مذاکره‌کننده مطرح می‌شد، فاش کرده است.

هاآرتص همچنین نوشت: نتانیاهو از وزرای خود همواره درخواست می‌کند که به پیشنهادات مطرح شده برای توافق حمله کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، هر بار که پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل می‌شد، نتانیاهو به طور ناشناس و به نام منابع سیاسی، بیانیه‌های تندی علیه توافق صادر می‌کرد.

دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران با میانجیگری مصر و قطر و آمریکا از چند روز پیش آغاز شده است.

جنبش حماس روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.