مدیرکل تامین اجتماعی مازندران میزان طلب از کارفرمایان حقیقی و حقوقی را در این استان دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

طلبکاری ۲۳۰۰ میلیارد تومان تامین اجتماعی مازندران

به گزارش قدس آنلاین،، حسن فلاح ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه عمده منابع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مردمی بودن این اداره، از ماده ۲۸ حقوق بیمه است، اظهار داشت: در استان مازندران ۲۸ شعبه اصلی، ۱۳ کارگزاری و ۴ شعبه اقماری داریم و کارفرما به‌عنوان کار آفرین در مجموعه خصوصی محسوب می‌شود.

وی افزود: بیمه‌شدگان در کشور قبل از انقلاب ۲۰ درصد بود و در حال حاضر ۷۲ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ها هستند، سازمان تأمین اجتماعی به تنهایی ۵۳ درصد پوشش بیمه‌ای کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران تصریح کرد: ۴۸ میلیون از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که از این میزان ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین در استان هستند.

فلاح با بیان اینکه اولین اداره تأمین اجتماعی در مازندران، قائمشهر افتتاح شد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه با بدنه اصلی کشور در ارتباط است، تمامی کارکردهای آن در خصوص تمام مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی. فرهنگی و … بر روی تأمین اجتماعی و کارکردهای آن اثرگذار است.

وی بیان داشت: کارفرما در توسعه، رشد و پویایی تأمین اجتماعی تأثیرگذار است، مقام معظم رهبری در ۱۶ سال گذشته شعار سال را اقتصادی مقاومتی معرفی کرده و در ۸ سال اخیر آن، سال تولید با مشارکت مردمی معرفی شد چراکه پویایی جامعه به تولید است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران افزود: راه‌حل مشکل کشور در کاهش نرخ بیکاری تثبیت نرخ ارز و اقتصاد در بحث تولید است و تأمین اجتماعی به‌عنوان نیروی محرکه تولید می‌تواند برای پویایی اقتصاد کشور فعال باشد.

فلاح ادامه داد: کارگر وقتی بیمه باشد، بهره‌وری نیروی کار افزایش می‌یابد و سود کارفرما افزایش دارد که می‌تواند نیروی جدید گرفته و توسعه کار داشته باشیم، ۹۰ درصد کار ما با توسعه کارفرما محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۷ تعهد بلند مدت و کوتاه مدت داریم که برای مستمری‌بگیران ارائه می‌شود، گفت: رضایتمندی بین اقشار مختلف جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای برای ارتقا اجتماعی آن است و کارکرد فعال تأمین اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری در این عرصه داشته باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه نقش محوری دارد که می‌تواند در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تأثیرگذار باشد، بیمه شده برخی از درآمد خود را در صندوق واریز می‌کند تا در زمان بازنشستگی از آن استفاده کرده و تمامی منابع آن حق‌الناس است.

فلاح یادآور شد: استان مازندران از نظر تعداد کارگاه‌های تحت پوشش در پایان اسفند سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۶۳۹ کارگاه است، ۹۸ هزار و ۵۶۲ کارگاه و واحد کارفرمایی فعال و۷۵ هزار و ۷۷ کارگاه تولیدی نیمه فعال هستند.

وی اظهار داشت: ۷ هزار پیمانکار فعال در استان مازندران داریم که تراز مالی ما در استان مازندران میزان تحقق برنامه ابلاغی ۸.۳ دهم درصد است و تا پایان اسفند ۴۰۲ با عملکرد ۸ هزار و ۴۶۶ دوره عملکرد یکساله سال گذشته عنوان می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران از طلبکاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از واحدهای حقیقی و حقوقی کارفرمایان در استان مازندران این نهاد خبر داد.

فلاح گفت: آینده‌سازی در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفته با ایجاد افزایش منابع پایدار و تعداد بیمه شده‌ها که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سال گذشته تا به امروز بیمه‌گذار به تأمین اجتماعی اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل فعالیت‌های استان در حوزه CRM "اداره ارتباطات و نظارت مردمی" حدود ۱۸۰ هزار و ۷۵۵ نفر است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.