کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی روز گذشته برای وضعیت جوی استان صادر شده است که با توجه به فعال بودن سامانه بارشی، این هشدار همچنان برای آسمان خراسان رضوی تا پایان امشب تداوم دارد.

تداوم هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی/ مردم به ییلاقات نروند

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور افزود: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، سامانه بارشی عصر امروز شنبه تقویت خواهد شد و علاوه بر بارش باران احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق شمالی خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در این نیمه از استان به خصوص در ناحیه شمال غرب، مناطق واقع در نوار شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های هزارمسجد و بینالود رخ خواهد داد و وضعیت جوی تا اواسط هفته جاری ناپایدار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: درگز، قوچان، کلات، چناران، نیشابور، جغتای و ارتفاعات دامنه های هزار مسجد بیشترین تاثیر را از این بارش ها خواهند داشت.

رضایی پور افزود: توصیه می شود شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها و عزیمت به مناطق ییلاقی خودداری کنند.

هشدار نارنجی هواشناسی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، از این رو برای آماده باش دستگاه های مسوول هشداری با چنین رنگی برای مقابله با این پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.