رهبر کره شمالی چند تن از مقام‌ های ارشد این کشور را به علت رسیدگی غیرمسئولانه به پروژه ساخت یک شهر جدید در شمال این کشور، برکنار کرده یا تنزل رتبه داده است.

رونق گردشگری؛ آرزویی که با برکناری مسئولان کره شمالی محقق شد!

به گزارش قدس آنلاین، چند سالی است که مسئولان عالی رتبه کره شمالی اقدام به توسعه صنعت گردشگری کرده اند، 

حدود ۹ سال قبل وقتی  خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی از تصمیم کره شمالی مبنی بر افزایش ۱۰ برابری شمار گردشگران خارجی و رسیدن به یک میلیون نفر گردشگر اعلام کرد، کمتر کسی فکر می کرد این تصمیم واقعا عملیاتی شود.

در همان زمان این خبرگزاری گزارش داد، کیم سانگ هاک، یک اقتصاددان برجسته در مرکز مطالعات اجتماعی کره شمالی گفته بود: دولت کره شمالی همچنین قصد دارد شمار گردشگران خارجی را تا سال ۲۰۲۰ به دو میلیون نفر برساند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس در پایان گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که حدود ۸۰ درصد از گردشگرانی که به کره شمالی می روند، شهروندان کشورهای همسایه هستند و مسئولان کره شمالی قصد دارند شرایط ورود گردشگران اروپایی به این کشور را نیز در آینده فراهم کنند.

حالا حدودا 9 سال از آن زمان گذشته، مسئولان کره شمالی در منطقه سامجیون در شمال این کشور اقدام به ساخت «آرمان شهر سوسیالیستی» و «مدلی از شهر کوهستانی بسیار متمدن» با آپارتمان‌ها، هتل‌ ها، پیست اسکی و امکانات تجاری، فرهنگی و پزشکی کرده اند و امروز خبرگزاری رویترز گزارش داد که رهبر کره شمالی چند تن از مقام‌ های ارشد این کشور را به علت رسیدگی غیرمسئولانه به پروژه ساخت این شهر جدید، برکنار کرده یا تنزل رتبه داده است.

او وزیر کنترل ساخت و ساز را که در ماه سپتامبر منصوب شده بود را به عنوان یک فرد «بی خاصیت» توصیف کرده است که حتی از دسامبر هرگز به این سایت سر نزده است. کیم این وزیر را تعلیق کرد و خواستار آغاز تحقیقات رسمی در این خصوص شد.

وی همچنین تمامی اعضای یک کمیته بازرسی ساخت و ساز برای این پروژه را تعلیق کرد و یکی از مقام‌ های حزب کارگر کره را که مسئول این موضوع بود، تنزل رتبه داد و متعهد شد که معاون نخست‌ وزیر و دیگران را به دلیل بی‌ توجهی به وظایفشان بازخواست کند.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از کیم نوشت: او با گشت و گذار در هتل‌ های تازه ساخته شده برای گردشگران داخلی، اشاره کرد که ساخت آنها در سطحی قدیمی و عقب مانده انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.