رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به کنترل هوشمندانه متهمان سابقه دار گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۷ درصدی وقوع سرقت در پایتخت به علت نصب پابند الکترونیکی هستیم.

کاهش ۱۷ درصدی سرقت با استفاده از پابند الکترونیکی در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین سردار علی ولیپور گودرزی گفت: کنترل مجرمان به صورت الکترونیکی از اسفندماه سال گذشته با نصب پابند به سارقان سابقه دار اجرایی شد.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پلیس در پایتخت موفق شدند تعداد زیادی از سارقان لوازم داخل خودرو را دستگیر کنند و با نصب پابند الکترونیکی سارقان سابقه دار را به صورت هوشمندانه کنترل کنند که همین موضوع آمار سرقت در پایتخت را کاهش داده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: پابند الکترونیکی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرایم به سارقانی با ۴ سابقه سرقت نصب می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه درحال حاضر به ۸۵۰ نفر از سارقان در پایتخت پابند نصب کردیم، افزود: روزانه در تهران چند نفر از سارقانی که تکرار جرم دارند، شناسایی شده و با هماهنگی قضائی به آنها پابند نصب می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد افرادی که با پابند اقدام به سرقت می‌کنند، محدود است، گفت: در چند ماه گذشته، ۶ سارق را که با پابند الکترونیکی مرتکب جرم شده بودند، دستگیر کردیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه مجرمان پابنددار برای پیشگیری از وقوع جرم، به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند، افزود: درصورتی که پابند سارقان بیشتر از یک ساعت خاموش باشد، در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌شوند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: بیشترین آمار سرقت در تهران مربوط به سرقت‌های خُرد مانند جیب بری و سرقت لوازم داخل خودرو است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.