اوایل اردیبهشت ماه امسال شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشانگر آن است که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بیمارستان دوستی ترکیه‌ در غزه را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

واکنش ترکیه به استفاده رژیم صهیونیستی از بیمارستان تخصصی درمان سرطان نوار غزه به عنوان پایگاه نظامی

به گزارش قدس آنلاین، الجزیزه گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای که به آن دست یافته، همچنین نشان دهنده صف‌ های خودروها و تجهیزات نظامی اشغالگران است که با نظم در اطراف بیمارستان دوستی ترکیه‌ در غزه مستقر هستند و سنگر تشکیل داده‌ اند.

این گزارش همزمان با آن منتشر می شود که رژیم صهیونیستی در ادامه تخریب هدفمند نظام بهداشتی و درمانی نوار غزه، بزرگترین کارخانه داروسازی این باریکه در شهر دیرالبلح را بمباران کرد.

شهرداری دیرالبلح اعلام کرد: هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام، تخریب امکانات نوار غزه، غیر قابل سکونت کردن آن و همچنین تکمیل پازل تخریب هدفمند کلیه بخش های مورد نیاز برای بقای فلسطینی ها در سرزمینشان است.

در این میان امروز خبر رسید وزارت خارجه ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین و استفاده آن به عنوان مقر نظامی را به شدت محکوم کرده است.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ ای ضمن محکومیت شدید این اقدام بیان کرد: «عکسی از رسانه‌ های فلسطینی که گروهی از سربازان اسرائیلی را در مقابل بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین در غزه نشان می‌ دهد، سندی دیگر از نقض قوانین بین‌ المللی و قوانین بشردوستانه است.»

وزارت خارجه در ادامه با بیان این که بیمارستان مذکور تنها مرکز درمانی بیماران سرطانی در غزه است، اعلام کرد: «آسیب وارده به بیمارستان به وسیله ارتش اسرائیل و استفاده آن به عنوان مقر نظامی، جزئی از سیاست سیستماتیک اسرائیل با هدف نابودی مردم فلسطین است.»

در پایان این بیانیه آمده است که ترکیه به اقدامات خود به منظور اطمینان از این که مقصران این حملات در دادگاه‌ های بین‌ المللی به سزای عمل خود برسند ادامه می‌ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.