۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 1000313

در فصل پاییز و زمستان یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید داشته باشید اسکی است.

بررسی ورزش اسکی در شهر تهران

اسکی روی برف ورزشی بسیار مهیج است که علاقمندان زیادی دارد. در شهر تهران و اطراف آن پیست‌های اسکی مختلفی وجود دارد که از امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی برخورداراند. از این رو علاقمندان به این ورزش با هر سطح مهارتی و یا حتی بدون مهارت می‌توانند با مراجعه به یکی از این پیست‌ها لحظات شاد و لذت بخشی را برای خود رقم بزنند. برخی از افراد دوست دارند که چند روزی در پیست اسکی حضور داشته باشند و از امکانات تفریحی جذابی که دارند استفاده کنند. به همین دلیل در برخی از این پیست‌ها هتل نیز وجود دارد. از این رو علاقمندان می‌توانند با رزرو هتل تهران واقع در این مجموعه‌ها سفر کوتاه و به یادماندنی را در فصول سرد سال برای خود رقم بزنند.

در ادامه ورزش اسکی در شهر تهران و پیست‌های اسکی که در این شهر وجود دارد بیشتر بررسی می‌کنیم، از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پیست اسکی دیزین

یکی از مشهورترین پیست‌های اسکی اطراف تهران پیست اسکی دیزین است. این مجموعه به علت استانداردها و شرایط مناسبی که دارد مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته و اولین پیست اسکی استاندارد ایران محسوب می‌شود. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد و سالانه میزبان مسابقات ملی یا بین المللی مختلفی است. این پیست در ارتفاع 3570 متری سطح دریا قرار گرفته و مجهز به امکانات بسیار عالی است، از این رو مورد توجه اسکی بازان حرفه‌ای و مبتدی فراوانی قرار گرفته است. این پیست حدود 80 کیلومتر از تهران فاصله دارد و از جمله امکانات آن می‌توان به چهار مسیر تله کابین، دو تله سیژ قله، چمن و هفت تله اسکی اشاره نمود. بهترین زمان مراجعه به این پیست اواخر آبان تا پایان اردیبهشت ماه است.

لازم به ذکر است که بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران مجهز به هتل و شاله است که علاقمندان می‌توانند برای اقامت در دیزین به رزرو یکی از آن‌ها بپردازند. هتل دیزین ( هتل جهانگردی و هتل گاجره) و شاله‌ها ( کلبه‌ها کوهستانی) این مجموعه مجهز به بهترین امکانات و خدمات رفاهی هستند و می‌توانید اقامتی رویایی و خاطره انگیز را در آن‌ها تجربه نمایید.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دربندسر

این پیست اسکی در فاصله 50 کیلومتری تهران و در سال 1361 افتتاح شد. پیست دربندسر در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته و از بهترین و پرطرفدارترین پیست‌های اسکی تهران محسوب می‌شود. این پیست مجهز به دو تله سیژ با ظرفیت دو و چهار نفر است که اسکی بازان می‌توانند با استفاده از آن‌ها به بالاترین ارتفاعات پیست بروند و ورزش مهیج خود را شروع کنند. همچنین تله کابینی نیز در این پیست وجود دارد که ورزشکاران حرفه‌ای برای رفتن به ارتفاعات بیشتر می‌توانند از آن استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیست می‌توان به جدا بودن مسیر اسکی بازان حرفه‌ای و مبتدی اشاره نمود. لازم به ذکر است که بهترین زمان رفتن به این پیست اواخر آذر تا اواخر اسفند ماه است.

پیست اسکی آبعلی

این پیست اسکی در یکی از خوش آب وهواترین مناطق اطراف تهران یعنی آبعلی واقع شده است و حدود 60 کیلومتر با تهران فاصله دارد. اولین امکانات ورزشی این مجموعه در سال 1332 نصب و راه اندازی شده‌اند و با گذشت سالیان طولانی پیست آبعلی همچنان از اصلی‌ترین پیست‌های اسکی کشور است و ورزشکاران متعددی به آن مراجعه می‌کنند. این پیست اسکی در ارتفاع 2650 متری واقع شده و دارای 5 پیست مختلف است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به پنج تله سیژ، یک تله کابین و 33 تله اسکی اشاره نمود. سه ماه فصل زمستان بهترین فرصت برای مراجعه به پیست اسکی آبعلی است.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی شمشک

از دیگر پیست‌های اسکی شهر تهران می‌توان به پیست اسکی شمشک اشاره نمود که در 57 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. بعد از پیست دیزین، پیست شمشک بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است و 3050 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. با توجه به اینکه این پیست دامنه‌های شیب داری دارد بیشتر اسکی بازان حرفه‌ای به آن مراجعه می‌کنند. البته دیگر بخش‌های آن شرایط اسکی برای ورزشکاران مبتدی و علاقمندان به این ورزش نیز وجود دارد.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسانی که به داخل تهران دارد دارای طرفداران بسیاری است. پیست اسکی توچال 3680 متر ارتفاع دارد و مجهز به هفت ایستگاه تله کابین است. مسیر رفت و برگشت این تله کابین‌ها حدود 15 کیلومتر است و 80 دقیقه رفت و آمد آن طول می‌کشد. خط تله کابین توچال از طولانی‌ترین خطوط کابلی جهان است و افراد می‌توانند با استفاده از آن از منظره زیبای این پیست و کوه‌های پوشیده از برف لذت ببرند. همچنین افرادی که به تفریحات زمستانی غیر اسکی علاقمند هستند می‌توانند در ایستگاه‌های سه تا پنج پیاده شوند و از امکانات تفریحی که در آنجا وجود دارد استفاده کنند. موقعیت جغرافیایی خاص این پیست موجب شده که هشت ماه از سال سفید و پوشیده از برف باشد و علاقمندان به ورزش اسکی بتوانند از آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که در ایستگاه هفت توچال ورزشکاران می‌توانند به نخستین پیست که پیست قله است دسترسی پیدا کنند. این پیست از پایین قله توچال شروع می‌شود و تا هتل توچال ادامه دارد. این مسیر مجهز به یک خط تله سیژ و یک تله اسکی به طول 1200 متر است. پیست دیگر این مجموعه به طول 900 متر و یک تله سیژ در غرب قله توچال واقع شده است. به تازگی نیز طولانی‌ترین پیست اسکی توچال مورد بهره برداری قرار گرفته که دارای 5500 متر طول است و بین ایستگاه‌های پنج تا هفت قرار دارد. این مجموعه دارای یک هتل سه ستاره به نام هتل پارسیان توچال است که اتاق‌ها و سوئیت‌های آن از امکانات بسیار مناسبی برخوردار هستند. بنابراین اگر علاقمند به خوابیدن در یکی از مرتفع‌ترین هتل‌های ایران هستید شرایط برای شما فراهم است و می‌توانید به رزرو این هتل بپردازید.

پیست اسکی توچال

رزرو هتل در بهترین پیست‌های اسکی تهران

ورزش‌های زمستانی مانند اسکی طرفداران بسیاری دارد، به همین دلیل پیست‌های اسکی تهران همیشه بسیار شلوغ هستند. علاقمندان به این ورزش با مراجعه به این پیست‌ها لحظات هیجان انگیزی را برای خود رقم می‌زنند و برخی از آن‌ها تمایل دارند که شب را نیز در یکی از مرتفع‌ترین نقاط تهران سپری کنند. به همین دلیل در این پیست‌ها هتل‌هایی نیز راه اندازی شده است. اگر شما نیز علاقمند به تجربه یک شب اقامت در این هتل‌ها هستید کافیست که از چند روز قبل برای رزرو هتل از طریق سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید. این مجموعه شرایطی را فراهم نموده تا کاربران بتوانند بهترین هتل‌ها در هر نقطه‌ای از ایران را با ارزان‌ترین قیمت بتوانند رزرو کنند و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.