هیئت عزاداری شیعیان هند و پاکستان در شام غریبان حسینی با حضور در "حسینیه حرم" به یاد مظلومیت شهدای کربلا عزاداری و سوگواری برگزار کردند.

عزاداری شام غریبان حسینی از سوی اردوزبانان در حسینیه حرم مطهر رضوی

عزاداران اردوزبان در این مراسم با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، یاد و خاطره حماسه‌آفرینان کربلا را گرامی داشتند و بر مظلومیت خاندان رسول‌الله (ص) اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.
حجت‌الاسلام شیخ الفت حسین جوئیه، کارشناس دینی اردوزبان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: قیام امام حسین (ع) برای دفاع از دین خدا بود و در این راه همه هستی خود را فدا کرد تا دین اسلام زنده بماند.
وی تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسین (ع) و از شام عاشورا به بعد پرچم نهضت حسینی در دست حضرت زینب کبری (س) بود و این بانوی قهرمان در شام عاشورا همچون ابوالفضل‌العباس (ع) پاسدار و نگهبان اطفال و زنان به‌جامانده از شهدای کربلا شد.
این کارشناس دینی ابراز کرد: روشنگری‌های حضرت زینب (س) باعث بیداری مردم و پشیمانی امویان از به‌شهادت‌رساندن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد و آنها بعد از مدتی اسرای کربلا را با احترام به مدینه بازگرداندند.
وی اظهارکرد: اولین روضه برای سیدالشهدا (ع) توسط حضرت زینب (س) و درحالی‌که این بانوی قهرمان در بند اسارت دشمن اسیر بود خوانده شد و همین این امر باعث بیداری و قیام مردم علیه امویان شد.
حجت‌الاسلام الفت حسین اظهار داشت: حضرت زینب (س) نیز مانند سیدالشهدا (ع) در احیای اسلام و دستورات دینی نقش داشت.
 گفتنی است؛ در پایان این مراسم زائران و عزاداران اردوزبان با نوحه‌سرایی و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) که توسط مداحان اهل‌بیت (ع)، سید عمران و علی‌عباس علی نقوی اجرا شد بر غربت خاندان رسول‌الله (ص) در شام غریبان حسینی اشک ماتم ریختند و سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.