معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه هزار و ۵۳۶ قلم دارو و مکمل قاچاق از ابتدای امسال تاکنون از داروخانه‌های فعال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

سه هزار و ۵۳۶ قلم داروی قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، دکتر علی روح‌بخش روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال بیش از هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از داروخانه‌های فعال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده و ۶۸ مورد تخلف گزارش شده است که در این خصوص ۱۳۳ اخطار کتبی به ثبت رسیده و ۵۹ پرونده به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در جریان این سرکشی‌ها و نظارت مستمر بر داروخانه‌ها، مجوز یک داروخانه متخلف نیز باطل شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۱۷ داروخانه در سه ماهه نخست امسال در این محدوده زیر پوشش این دانشگاه تاسیس شده است، گفت: در این مدت ۱۸۹ پروانه مسوول فنی و ۱۴۱ مجوز قائم مقام مسوول فنی نیز صادر شده است.

دکتر روح‌بخش با اشاره به اینکه ۳۳ شرکت تولید دارو زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کنند، افزود: در بهار امسال ۱۲ مورد بررسی مدارک برای صدور مجوز فعالیت و یا صدور پروانه تاسیس داروخانه در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ نوبت نمونه‌برداری از دارو و مواد اولیه دارویی و ملزومات دارویی در منطقه انجام شده و ۱۸ هزار و ۸۱۵ مورد تماس با سامانه ۱۹۰ در خصوص کمبود اقلام دارویی برقرار شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۵۲ بیمار متابولیک، ۳۱ بیمار اس.ام.ای، از خدمات دارویی این دانشگاه استفاده می‌کنند که در سه ماهه نخست امسال، هزار و ۲۰۰ حواله برای دریافت داروهای سهمیه‌ای و کمیاب صادر شده است.

دکتر روح‌بخش با بیان اینکه ۸۳ مورد بیمارستان و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دریافت کننده داروی مخدر هستند، افزود: برای نظارت بر این مراکز، ۴۵ بازرسی از مراکز درمان سوء مصرف مواد(MMT) و مراکز درمانی انجام شده است و ۸۹ واحد دریافت کنترل الکل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.