۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 1000462

سفر به کربلا وابسته به روش سفر، امکانات و خدماتی که برای این سفر در نظر گرفته می‌شود، متفاوت است. حداقل بودجه برای سفر کربلا 1.500.000 تومان است.

بهای سفر به کربلا: چقدر پول باید کنار بگذارید؟

البته این مبلغ حداقلی بوده که شامل مواردی ابتدایی مثل گذرنامه و موارد این چنینی است. بدیهی است صورت استفاده از تورهای زیارتی زمینی و هوایی یا استفاده از سیستم حمل‌ونقل کشور عراق هزینه‌های سفر شما افزایش پیدا می‌کند. پس اگر قصد دارید تا با شرایط سفر به کربلا آشنا شده و بدانید که چقدر پول لازم دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

راه‌های سفر به کربلا

برای سفر به کربلا، ابتدا باید درباره مسیرهای دسترسی به کربلا اطلاعات لازم را کسب کنید. شما با توجه به توان مالی خود می‌توانید سریعترین و کوتاه‌ترین راه و روش را برای رسیدن به کربلا و زیارت بارگاه مقدس امام حسین (ع) انتخاب کنید.

سفر هوایی به کربلا

سفر هوایی از تهران تا نجف که فاصله‌ای 768 کیلومتری دارند سریع‌ترین راه ممکن برای رسیدن به نجف و کربلا است. بنابراین اگر بودجه کافی برای یک سفر هوایی را دارید، می‌توانید در مدت زمان تقریبی 1 ساعته خود را از ایران به کربلا برسانید. لازم به ذکر است که این سفر مستقیم به شهر کربلا انجام نمی‌شود و پرواز شما در دو مرحله انجام می‌شود. برای سفر هوایی به کربلا باید در ابتدا از مبدا تهران به نجف و از نجف به کربلا پرواز کنید.

سفر ریلی به کربلا

سفر با قطار می‌تواند سریعترین راه زمینی و ارزان‌تر از مسیر هوایی شما را به مرز عراق برساند. مسیرهای راه‌آهن شهرهای مختلف به ایستگاه‌های راه‌آهن کرمانشاه و اهواز راهی مناسب و سریع برای نزدیک شدن شما به مرزهای عراق هستند. هنگامی که شما به مرز عراق رسیدید، می‌توانید به صورت پیاده و سواری ادامه مسیر را تا نجف و کربلا حرکت کنید.

بهای سفر به کربلا: چقدر پول باید کنار بگذارید؟

سفر زمینی به کربلا

برای سفر زمینی به کربلا باید با استفاده از خودروی شخصی، خود را به یکی از مرزهای شش‌گانه با عراق برسانید. در مرز عراق پارکینگ‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید خودروی خود را تا روز بازگشت در آنها پارک کنید. علاوه‌براین سیستم حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، پرطرفدارترین راه برای سفر تا مرز عراق است و از طرفی سبب کاهش ترافیک مرزها می‌شوند.

سفر با تورهای زیارتی کربلا

تورهای معتبر زیارتی در مدت زمان هفتگی، به صورت کاروانی و با امکانات رفت و برگشت، محل اقامت و وعده‌های غذایی سفری راحت و ایمن را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر مسافرتی و پرداخت هزینه یکی از تورهای زمینی و هوایی، سفر زیارتی خود را رزرو کنید. تورهای زیارتی شرایط خاص خود را دارند و شما باید خود را از قبل آماده کنید چون در ساعت و تاریخی معین حرکت می‌کنند.

سایر هزینه‌های سفر به کربلا

برای سفر به کربلا به غیر از هزینه‌های وسایل حمل و نقل، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که برای تمامی افراد ضروری است. این موارد در لیست زیر قابل مشاهده است:

  1. اخذ پاسپورت زیارتی: گذرنامه زیارتی مختص سفر به کشور عراق ارائه می‌شود. در سال 1403 هزینه دریافت آن 65 هزار تومان است.
  2. ثبت نام در سامانه سماح: در صورتی که قصد داشته باشید در ایام اربعین به کربلا سفر کنید، حتما باید در این سامانه ثبت نام کنید. برای تکمیل خرید نیاز به دریافت بیمه کربلا دارید که هزینه آن بین 80 تا 100 هزار تومان است.
  3. بیمه کربلا: بیمه کربلا به عنوان یک بیمه مسافرتی، برای پوشش خطرات و ریسک های موجود در سفر کربلا توسط شرکت های بیمه ارائه شده است. بیمه کربلا توسط بیمه دات کام در تمامی طول سال قابل خرید است. برای خرید این بیمه می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://bimeh.com/holyshrines-travel

پوشش های این بیمه نامه شامل موارد زیر است:

  • فوت به هر علتی (بیمه عمر زمانی)
  • فوت ناشی از حادثه
  • فوت ناشی از حملات تروریستی
  • هزینه بستری در بیمارستان به دلیل بیماری یا حادثه

بهای سفر به کربلا: چقدر پول باید کنار بگذارید؟

هزینه سفر به کربلا با تورهای زمینی

هزینه تورها برای سفر به شهر زیارتی کربلا بستگی به شرایط مختلفی مانند فاصله شهر مبدا تا کربلا را دارد. به‌طور تقریبی برای سال 1403 این هزینه‌ها بین 5 تا 7 میلیون می‌تواند محاسبه شود. معمولا برای شهرهای نزدیک به مرز هزینه نزدیک به 5 میلیون و برای شهرهای دور از مرز هزینه نزدیک به 7 میلیون را برای شما در پی خواهد داشت.

هزینه سفر به کربلا با تورهای هوایی

برای سفر زیارتی کربلا با تورهای هوایی شرایطی فراهم شده تا شما بتوانید از طریق شهرهای تهران، مشهد، قم و یزد سفری راحت را داشته باشید. بازه تقریبی برای هزینه سفر هوایی مبلغی بین 13 تا 17 میلیون تومان بوده که نسبت به سفر زمینی اختلافی چند برابری دارد. مدت زمان این تورها 8 روزه بوده که با برنامه‌ریزی دقیق شما می‌توانید زیارت خود را در شهرهای نجف و کربلا انجام دهید.

هزینه حرکت از مرز ایران تا نجف

در صورتی که شما به صورت زمینی به مرز خسروی بروید معمولا به دلیل ازدحام بالا وسیله‌ای برای حرکت پیدا نخواهید کرد. بنابراین لازم است که به‌سمت کاظمین یا سامرا پیاده‌روی کنید. ازاین‌رو باید پیش از سفر برای خود مقدار مشخصی دینار عراقی تهیه کنید تا در زمان حضور در عراق به مشکل مالی برنخورید. برخی هزینه‌های سفر به کربلا براساس دینار عراقی به‌صورت زیر برآورد شده است:

  • از مرز خسروی تا سامرا حدود 10 هزار دینار
  • از سامرا تا نجف بین 8 الی 15 هزار دینار
  • از مرز خسروی به کاظمین بین 15 تا 20 هزار دینار
  • از کاظمین تا نجف بین 10 تا 15 هزار دینار
  • از مرز مهران به‌سمت نجف بین 10 الی 15 هزار دینار

نکته: هزینه‌های بالا همگی تقریبی بوده و ممکن است با توجه به شرایط ازدحام جمعیت در مرزها، هزینه‌های سفر افزایش یابد.

هزینه حرکت از نجف تا کربلا

بعد از زیارت حرم امام علی (ع) در نجف برای رسیدن به کربلا 200 عمود را باید طی کنید تا به مسیر پیاده‌روی اربعین برسید. هزینه این مسیر بستگی به تعداد عمودی دارد که طی می‌کنید ولی به‌طور تقریبی ممکن است هزینه‌ای بین 5 تا 8 هزار دینار داشته باشد.

هزینه حرکت از کربلا تا مرز ایران

هزینه بازگشت به مرزهای ایران متفاوت است. مثلا برای بازگشت به مرز مهران حدود 10 هزار دینار و برای مرزهای خسروی، مهران و سایر مرزها ممکن هزینه‌ای بین 10 الی 25 هزار دینار به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.