براساس اعلام تامین اجتماعی، قرار بوده دور اول پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۳ در تیرماه انجام شود. حالا بازنشستگانی که چند هفته است برای دریافت وام ثبت نام کرده‌اند، در انتظار واریز آن به حساب خود هستند.

آخرین اخبار از پرداخت وام بازنشستگان/ اعطای وام به‌تیرماه خواهد رسید؟

به‌گزارش قدس آنلاین، تا قبل از چهارم تیرماه، حدود ۴۰ هزار بازنشسته کارگری برای دریافت وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی صندوق تامین اجتماعی ثبت نام کرده و حائز شرایط دریافت شناخته شده اند.

براساس اعلام تامین اجتماعی، قرار بوده دور اول پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۳ در تیرماه انجام شود. حالا بازنشستگانی که چند هفته است برای دریافت وام ثبت نام کرده اند، در انتظار واریز آن به حساب خود هستند.

اول تیر ماه سال جاری بود که محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام اولین مرحله وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و آخرین مهلت زمان ثبت‌نام را تا روز دوشنبه(۴ تیرماه) اعلام کرده بود. به‌گفته وی ثبت‌نام اولین مرحله این وام از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شد.

طبق آنچه که تقیانی خبر داده بود در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت خواهد شد. به‌طوری که برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به‌حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود.

دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور(بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به‌مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات اعلام شده بود.

طبق گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی از روز چهارشنبه(ششم تیرماه) اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته وام به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود، بنابرانی قرار بود که طبق اعلام قبلی این وام تا ۱۳ تیر ماه به‌حساب بازنشستگان واریز شود؛ اما امروز که ۲۸ تیر ماه است هنوز خبری از واریز این وام نشده و سوال بازنشستگان این است که چرا باوجود اطلاع قبلی، سمئولان خلف وعده کرده و وام را واریز نکرده‌اند.

اسفندیاری، معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده بود که امسال ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته از تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند. هرچند که این مسئله را منوط کرده بود به‌مجوز بانک مرکزی به‌بانک رفا.

طبق آنچه که اعلام شده بود بازپرداخت این وام ۲۴ ماه درنظر گرفته شده؛ اما تا لحظه نگارش این گزارش که خبری از واریز وام به‌حساب‌ها نشده است، بنابراین گمانه‌زنی‌ها این است که دور بعدی ثبت‌نام‌ها چه زمانی آغاز می‌شود و آیا آغاز خواهد شد و بانک مرکزی به‌بانک رفاه مجوز خواهد داد هرچند که این موارد پیش از اعلام مسئولان سازمان تامین اجتماعی باید بین مسئولان مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت و درصورت اخذ مجوز به‌بازنشستگان اعلام می‌شد نه‌اینکه پس از ایجاد امید در دل آنان، پرداخت را به‌تعویق بیاندازند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.