به تازگی احزاب چپ فرانسه بر سر اینکه چه کسی را به‌عنوان نخست‌وزیر معرفی کنند، به شدت با هم می‌ جنگند و یکی از سران احزاب چپ در این باره هشدار داد که چپ فرانسه با وجود موفقیت در انتخابات مانند کشتی در حال غرق شدن است.

هرج و مرج و افزایش اختلافات شدید در پارلمان فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته رسانه‌ های فرانسوی گزارش دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور این کشور با استعفای کابینه «گابرییل آتال» موافقت کرده است.

آتال پس از پیروزی ائتلاف چپ‌ گرای «جبهه مردمی جدید» در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور، گفت که استعفا خواهد کرد اما تا هر زمان که نیاز باشد، به وظایفش عمل می‌ کند.

حالا امروز در حالی قرار است اولین جلسه پارلمان جدید تشکیل شود که زمانی برای معرفی نخست وزیر جدید از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام نشده است.

این در حالی است که آسوشیتدپرس گزارش داد: مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در آستانه برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید گفت که این کشور در وسط باتلاق قرار دارد.

این موضوع نشان می دهد اختلافات در پارلمان فرانسه بالا گرفته و بیشتر احزاب انگلیسی، مکرون را مقصر اصلی هرج و مرج و شرایط فعلی این کشور می دانند.

کارشناسان می‌ گویند که کابینه سرپرستی می‌ تواند امور جاری و شرایط اضطراری را اداره کند، اما نمی‌ تواند قوانین جدیدی را به مجلس ارائه کند؛ اجرای امور جاری شامل اطمینان از اینکه المپیک که از ۲۶ جولای آغاز می‌ شود، بدون مشکل برگزار می‌شود، است.

آنها معتقدند، مکرون از احزاب جریان اصلی خواسته است تا برای تشکیل دولت، ائتلافی ایجاد کنند.

همچنین، از یک سو احزاب NFP که میانه‌روهای مکرون و راست افراطی مارین لوپن را در انتخابات زودهنگام شکست دادند، هرکدام نام‌ هایی را برای اداره دولت مطرح کرده‌ اند که دست‌ کم از طریق یکی دیگر از اعضای ائتلاف سرنگون شد و از سوی دیگر چشم انداز سیاسی فرانسه که در آن پراکندگی و تفرقه بین احزاب وجود دارد، نتیجه را درباره این که چه کسی کشور را اداره خواهد شد و چه حزبی در جایگاه اپوزیسیون قرار خواهد گرفت، نامعلوم و غیرقابل پیش بینی کرده است.

این در حالی است که مکرون هنوز اعلام نکرده که قصد دارد چه اقدامی انجام دهد و صرفا گفته که به نظر او، هیچ حزبی در انتخابات پیروز نشده و بر ضرورت «مذاکرات صادقانه» برای کسب «اکثریت قوی» تاکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.