رسانه‌های عبری از اطلاع دولت آمریکا از برنامه ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به «حدیده» یمن و برگزاری نشستی محرمانه در کابینه امنیتی این رژیم در این باره پرده برداشتند. با این حال دولت آمریکا تاکید کرده که در این حمله هیچگونه مشارکتی نداشته است.

آمریکا می‌گوید از حمله به «حدیده» مطلع بوده اما در آن مشارکت نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: چنین اقدامی با آمریکا و همچنین با همه طرف‌ها و شرکای منطقه مانند مصر هماهنگ شده است تا آنها در جریان باشند و غافلگیر نشوند.

در همین زمینه، رسانه‌های عبری گزارش دادند که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه شب به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که این رژیم به حمله پهپادی یمن به تل‌آویو پاسخ خواهد داد.

طبق این گزارش، پیش از حمله وزرا به نشست محرمانه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دعوت شدند و پس از چهار ساعت بررسی در نهایت با حمله به یمن موافقت شد.

رسانه‌های عبری اضافه کردند: پس از پایان نشست کابینه امنیتی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم در اتاق فرماندهی نظاره‌گر حمله به یمن بودند.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» فاش کرد: وزرای کابینه امنیتی به این دلیل که پس از راهی شدن جنگنده‌ها به سمت یمن از آن مطلع شده و به نشست دعوت شدند، ناراحت بودند.

طبق گزارش این روزنامه، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی در این جلسه شرکت کرد اما به دلیل دعوت شدن به جلسه پس از آغاز عملیات در رای گیری برای موافقت با حمله مشارکت نکرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که واشنگتن در حملات روز شنبه شرکت نداشته و اسرائیل را در این حملات هماهنگ نکرده یا به آن کمک نکرده است.

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت که تل‌آویو قبل از حمله به متحدان خود اطلاع داده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه مناطقی را در الحدیده یمن هدف قرار دادند.

جنبش انصارالله یمن در این باره اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای مسلح یمن نیز چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک اظهارنظر تلویزیونی گفت که آنها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به اسرائیلی‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.