از زمانی که مذاکرات آتش بس آغاز شده، نتانیاهو همواره با مانع تراشی و مخالفت های خود اجازه رسیدن به مرحله نهایی این مذاکرات را نداده و مخالفت های خود را تا جایی ادامه داده که سفر هیاتی از رژیم صهیونیستی به قطر را لغو کرده کرده است.

ادامه مخالفت های نتانیاهو با مذاکره آتش بس به لغو سفر هیاتی از رژیم صهیونیستی به قطر انجامید

به گزارش قدس آنلاین، مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

بسیاری از شبکه های خبری در تحلیل گزارش های خود نوشتند: نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل  برای دستیابی سریع به توافق آتش بس در نوار غزه با فشارهای شدید بین المللی و داخلی مواجه است، قرار است این هفته به آمریکا سفر کند.

اما شبکه المیادین گزارش داده، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر این رژیم خواست که به جای سفر به آمریکا در دفتر خود نشسته و به توافق درباره آتش بس و تبادل اسیران با مقاومت فلسطین برسد.

این رسانه در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که لاپید خطاب به نتانیاهو افزود: اگر توافقی در کار نیست، برای پیشنهاد دادن توافقی دیگر (به آمریکا) نرو.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیش از این نیز از صهیونیست ها خواست به هزاران تظاهرکننده علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو بپیوندند.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی در خصوص اقدام نتانیاهو برای لغو سفر هیات مذاکره کننده این رژیم به قطر نوشتند که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو این پیام را ارسال می کند که «قرارداد مبادله اسیران یا باید برای همه باشد یا هیچ گونه قراردادی در کار نیست».

به نوشته این رسانه ها، نتانیاهو ساعاتی قبل از سفر به واشنگتن، با هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی جلسه ای برگزار کرد.

مقامات رژیم اسرائیل و مسئولان صهیونیست مطلع از گفت و گوهای انجام شده در این نشست به رسانه های رژیم صهیونیستی گفتند که نتانیاهو پیش از سفر خود به واشنگتن، مذاکرات غیر مستقیم با حماس برای تبادل اسیران را به تعویق انداخت و مانع مذاکرات شد.

این تصمیم نتانیاهو در حالی انجام شد که دیروز (شنبه) منابع آگاه به مذاکرات آتش بس به شبکه المیادین گفتند که مقامات مصری پس از دیدارهای اخیر با هیات مذاکره کننده رژیم اسرائیل در قاهره به مقامات فلسطینی اطلاع داده اند که هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی هیچ چیز جدیدی پیشنهاد نکردند و مذاکرات بنا به تصمیم طرف اسرائیلی عملاً متوقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.