به همت کارشناسان اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ۱۴ هزار و ۸۷۳ نسخه نشریه، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، از طریق اهدا و خریداری، جذب آرشیو این سازمان شد.

جذب ۱۴ هزار نسخه نشریه توسط آرشیو مطبوعات رضوی در سه ماهه نخست ۱۴۰۳

ابراهیم حافظی، رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۷۲ درصد از منابع مجموعه نشریات جذب شده در سه ماهه نخست امسال توسط فرهنگ‌دوستان و ارادتمندان حضرت رضا (ع) به این اداره اهدا شده است، اظهار کرد: در مجموع در این مدت، ۴ هزار و ۲۴۳ نسخه نشریه از طریق خریداری و ۱۰ هزار و ۶۳۰ هزار نسخه نشریه نیز از طریق اهدا، جذب شده است. 
وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۰۶ هزار نسخه نشریه توسط کارشناسان در این اداره مستندسازی شده است که این اقدام، رشد ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی با تأکید بر ارائه خدمات متنوع حضوری و غیرحضوری به اهل علم و پژوهش توسط کارشناسان این اداره، گفت: در سه ماهه نخست امسال، ارائه خدمات افزون بر ۲۰ هزار منبع مطبوعاتی نیز مورد رضایت بالای محققان قرار گرفته است.
وی با اشاره به افزایش برگزاری نشست‌های علمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در حوزه مطبوعات در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: همچنین امسال برای اولین بار در این سازمان، یک روزنامه قدیمی(روزنامه ادب) چاپ فاکسیمیله شده است. 
حافظی با بیان اینکه اداره مطبوعات آستان قدس رضوی با نهادهای مرتبط در طول سال همکاری دارد، افزود: در این راستا، در سه ماهه ابتدای سال جاری، این اداره با دانشگاه‌های فردوسی و امام رضا(ع)، تعاملات علمی با هدف ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک داشته است.
گفتنی است، اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، یکی از سه مرکز مهم مطبوعاتی کشور به شمار می‌آید که با جذب منابع مطبوعاتی به صورت چاپی و الکترونیکی، در قالب اهدا، مبادله و خرید، برای حفظ منابع فرهنگی کشور اقدام می‌کند. در حال حاضر نیز بیش از ۲ میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه؛ از قدیمی‌ترین روزنامه چاپ شده در ایران تا بسیاری از نشریات در حال چاپ، در این آرشیو نگهداری می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.