علیرضا داوودنژاد، کارگردان مطرح سینما که در سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده، بازی کرده است یادداشتی درباره آن منتشر کرد.

داوودنژاد: «در انتهای شب» از معدود سریال‌های ماندگار ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا داوودنژاد کارگردان مطرح سینما و بازیگر سریال «در انتهای شب» طی یادداشتی که در صفحه رسمی فضای مجازی این سریال منتشر شده است درباره این اثر نوشت: «در انتهای شب را به تازگی دیدم و لذت بردم. دکوپاژ، قاب بندی، میزانسن، طراحی صحنه و لباس، شخصیت پردازی، بازیگری، دیالوگ نویسی، تدوین، ریتم و ساختار این اثر همه حکایت از کاری سنجیده و شسته رفته و کارگردانی و فیلمنامه ای پخته و کار شده دارد که می تواند «در انتهای شب» را در کنار معدود سریالهای ماندگار ایرانی برای نسلهای گوناگون تماشایی کند.
کارگردان و نویسنده فیلم «مصائب شیرین» در ادامه آورده است: آنچه «آیدا پناهنده» را در انجام این کار ارزشمند یاری رسانده چیزی نیست جز دانایی سینمایی که او آن را با تجربیاتی که در سینما و فیلمسازی داشته به دست آورده است. موفقیت منظومه هنری رسانه ای هر مملکتی در گرو دانایی سینمایی ست که برخورداری از آن اثری همچون «در انتهای شب» را باورپذیر، اثر گذار و فراگیر می کند و محرومیت از آن منظومه هنری رسانه ای یک ملت را در مقابل منظومه های رقیب منطقه ای و جهانی تصنعی، کم اثر و منزوی می سازد .

«در انتهای شب» از معدود سریالهای ماندگار ایرانی است


داوودنژاد تاکید کرده است: بی اعتنایی و دشمنی با سینمای ایران بر سر شاخ نشستن و بن بریدن است آنکه به ایران و نسلهای جوان و آینده کشور می اندیشد نمی تواند به دانایی سینمایی بی اعتنایی کند و با سینمای ایران دشمنی بورزد. درود بر آیدای پناهنده عزیز و همسر نازنینش ارسلان امیری که با مدد دانایی سینمایی شان توانستند گرمای انسانی زندگی ایرانی را به یک سریال ایرانی بیاورند و به این ترتیب راه این اثر را به زندگی مردم ایران و خانه های آنها باز کنند.

سریال «در انتهای شب» با بازی پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین به نویسندگی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری و تهیه کنندگی محمد یمینی در ۹ قسمت برای شبکه نمایش خانگی ساخته و قسمت پایانی آن جمعه گذشته از پلتفرم فیلم نت پخش شد.

قصه خوب و پرکشش، فیلمنامه قوی و کارگردانی درست با بازی های روان و یکدستی این مجموعه، توانسته است نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.