موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

کتاب «اصول اخلاقی قیام امام حسین»، مجموعه از سخنرانی‌های استاد دروس خارج حوزه قم آیت الله حاج آقاسید مجتبی نورمفیدی دامت برکاته در یک دهه محرم؛ به خوبی توانسته است با استناد به آیات و روایات، به بیان تجلی این ارکان در شخصیت والای اهل‌بیت(ع) بپردازد.

نیم نگاهی به کتاب ارزشمند «اصول اخلاقی قیام امام حسین علیه السلام»

بعثت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله با هدف تتمیم مکارم اخلاق، آن هم در محیطی که مردمانش گرفتار انواع رذالت‏های اخلاقی و رقابت‏های زشت قومی و قبیله‏ای و تفاخر به آداب و عادات جاهلی بودند، چنان تحوّلی در آنان ایجاد کرد که در مدّت زمان کوتاهی موجب سروری و عزت و شرافت اعراب و سبب ارتقای ظرفیت روحی و فکری و اخلاقی جامعة نوپای اسلامی شد. آن‏چه در این میان، بیش از همه عوامل اثرگذار بود، منش و روش اخلاقی خاتم انبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بود که آثار آن به وضوح، قابل مشاهده است.


عاشورا احیای مجدد اسلام و همان هدف والای پیامبر گرامی بود که به صحنه مصاف فضایل و رذایل اخلاقی مبدل گردید. حادثه کربلا، گذشته از آن که فاجعه‌ای بزرگ در اسلام و بلکه در عالم انسانیت بود و عقده‌گشایی اهریمنان از رسالت پیامبر و امامت امامان علیهم السلام را نشان داد؛ امّا درس‌هایی بزرگ و سازنده برای بشریت به ارمغان آورده است؛ درس‌هایی که عظمت امام حسین علیه السلام و فداکاری و وفاداری یارانش را به نمایش گذارده و عناصر زیبای انسانیت را به یادگار، ماندگار ساخته است. به یقین، بازخوانی این درس‌ها، راه نجات جامعه از رذائل و بد اخلاقی‌ها و آراستن آن به فضائل و خوبی هاست که مهمترین وظیفه علما و اندیشمندان هر جامعه است.
کتاب «اصول اخلاقی قیام امام حسین علیه السلام» که حاصل سخنرانی‌های استاد دروس خارج حوزه قم آیِت الله حاج آقاسید مجتبی نورمفیدی دامت برکاته در یک دهه محرّم است، به خوبی توانسته ضمن برشمردن و تعریف مهم‌ترین اصول اخلاقی و تبیین آثار و نتایج آن با استناد به آیات و روایات، به بیان تجلی این ارکان در شخصیت والای اهل‌بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین علیه السلام، پرداخته و آن را در زوایای قیام سیدالشهدا علیه السلام جستجو کرده‌اند و درس های اخلاقی حادثه جاودانه کربلا را تبیین نماید.


اساتید و پژوهشگران، وعّاظ و خطبا و علاقه‌مندان، می توانند جهت تهیه این اثر به مؤسسه دار المعرفة به آدرس قم، خیابان صفاییه، کوچه ۱۹، پلاک ۳۲ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۹۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.