رئیس دبیرخانه ملی حساب پیشرفت و عدالت گفت: در دو سال دولت سیزدهم ۷۱ همت تسهیلات ترجیحی به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت شد و امسال ۱۵۰ همت تسهیلات پرداخت می‌شود.

بنگاه‌های تولیدی امسال ۱۵۰ همت وام اشتغال‌زایی می‌گیرند

به‌گزارش قدس آنلاین، سید سجاد پادام، رئیس دبیرخانه ملی حساب پیشرفت و عدالت اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سه دسته منابع پرداخت می‌شود،‌ منابع قرض‌الحسنه برای افراد تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت،‌بنیاد علوی و بنیاد شهید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر تسهیلات جزء ۳ و ۴ به شکل قرض‌الحسنه یا به نرخ ترجیحی پرداخت می‌شود که ابلاغیه کارسازی منابع هر دو بخش به دستگاه‌ها از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل صادر شده و سهم نهادهای حمایتی و سهم استانی مشخص شده است.

به گفته پادام،‌ روند پرداخت منابع جزء ۴ تبضره ۱۸ بودجه زودتر آغاز شده و منابع جزء ۳ تازه شروع شده است . عملکرد تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ به رقم ۶۲ همت رسید و عملکرد تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به ۶۱ همت رسید. یعنی در دو سال گذشته ۱۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده است.

رئیس دبیرخانه ملی حساب پیشرفت و عدالت درباره وظیفه اشتغال گفت: دولت زمینه اشتغال با رونق کسب و کارهای خرد ومتوسط را فراهم می‌کند و با شکل گیری این کسب و کارها،‌ اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

پادام در مورد تسهیلات به نرخ ترجیحی نیز گفت: عملکرد تبصره ۱۸ معمولا یک سال با تاخیر همراه است،‌ منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ تازه شروع به کارسازی در حساب نهادهای و بانکها شده است و دستگاه‌های ایجاد اشتغال مانند وزارت نفت و صمت قرارداد منعقد کرده‌اند و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در مرحله رفت و برگشت با دستگاه‌ها و بانک عامل است.

وی در مورد عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: هنوز دو ماه از مهلت پرداخت تسهیلات تبصره یاد شده مانده است و تا کنون ۲۷ همت تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس دبیرخانه ملی حساب پیشرفت و عدالت در مورد عملکرد تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد،‌ گفت: ۴۴ همت منابع از این تبصره برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

به گفته پادام،‌ در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۷۱ همت تسهیلات به نرخ ترجیحی به بنگاههای کوچک و متوسط برای اشتغالزایی پرداخت شد که این اقدام زمینه کاهش نرخ بیکاری در کشور و رسیدن به کانال ۷ درصدی بیکاری را فراهم کرد.

وی بیان کرد: در کنار تسهیلات اشتغالزایی،‌طرح اشتغال روستایی را نیز احیا کردیم.

به گفته پادام، امسال علاوه بر ۱۰۰ همت منابع قرض‌الحسنه اشتغال،‌ ۴۰ همت منابع به نرخ ترجیحی نیز برای اشتغال پرداخت می‌شود، در کمار این مساله ۱۲ همت نیز برای اشتغال روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ امسال در مجموع ۱۵۰ همت منابع قرض‌الحسنه و ترجیحی برای اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.