سی و سومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی، باشرکت نزدیک به یازده هزار ورزشکار از ٢٠۵ کشور جهان، بعداز ظهر جمعه، ۵ مرداد، آغاز می‌شود.

پیش‌بینی چهار طلا برای کاروان ایران/ آغاز المپیک سی‌وسوم در رود سن!

به گزارش قدس آنلاین،این نخستین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی است که افتتاحیه را درخارج از یک ورزشگاه برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان و بینندگان به جای صحنه‌های معمولی از راهپیمایی ورزشکاران در پیست دوومیدانی، از رژه رودخانه پر جنب و جوش در قلب پایتخت فرانسه، شگفت‌زده خواهند شد.

مسیر رژه، ۶ کیلومتر در امتداد رود سن به سمت غرب حرکت می‌کند.

*۱۸۰ قایق و ۲۴۰ اتوبوس

بیش از ۳۲۰ هزار تماشاگر می‌توانند از افتتاحیه دیدن کنند. ورزشکاران در امتداد رودخانه سن درون ۱۸۰ قایق قرار خواهند گرفت و ۲۴۰ اتوبوس نیز ورزشکاران را از دهکده المپیک به منطقه پل آسترلیتز خواهند رساند. طول مسیر حرکت قایق‌ها ۶ کیلومتر وایستگاه آخر در نزدیکی برج ایفل است.

در طول مسیر قایق‌ها، تابلوهای نقاشی، تزئینات دیگر و نمایشگرهای مخصوص قرار دارد که هنر کشور میزبان را به نمایش خواهند گذاشت. بخش پایانی مراسم در میدان تروکادرو برگزار می‌شود، جایی که ۱۲۰ نفر از سران کشورهای دعوت‌شده در آنجا گردهم می‌آیند. ‌امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در آنجا سخنرانی خواهد داشت.

*آسمان بسته

اقدامات امنیتی جدی در این دوره بازی‌های المپیک لحاظ شده است. در این مراسم ۴۵ هزار نیروی انتظامی بر نظم افتتاحیه نظارت خواهند داشت. تمامی افرادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در افتتاحیه المپیک و پارالمپیک شرکت دارند، از قبل تحت بررسی امنیتی قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر حصار فلزی در امتداد رود سن در خیابان‌های پاریس نصب شده است که مانع رفت و آمد ساکنان می‌شود.

از ساعت۱۸:۳۰ تا ۲۴ روز مراسم، آسمان در شعاع ۱۵۰ کیلومتری پاریس به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته می‌شود و هواپیماهای فرودگاه‌های محلی به جز خدمات اضطراری قادر به برخاستن یا فرود نخواهند بود.

*نظارت پلیس فرانسه بر رودخانه سن

افتتاحیه المپیک پاریس قطعاً به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه المپیک در تاریخ ثبت خواهد شد. منحصربه‌فرد بودن آن نه تنها در مسیر رودخانه ورزشکاران، بلکه در دسترس بودن آن برای تماشاگران است که می‌توانند این مراسم را تماشا کنند.

به‌زودی پاریس رکورد جهانی تعداد حضور تماشاگر در افتتاحیه المپیک را به خود اختصاص خواهد داد.

افتتاحیه‌ها مراسمی نمادین است. از هنرنمایی هماهنگ چند هزار نفری در المپیک پکن تا فرود نمایشی «ملکه الیزابت دوم» با چتر از هلی‌کوپتر در ورزشگاه المپیک لندن. اما، درمیان همه این مراسم‌ها، افتتاحیه المپیک ۱۹۹۲ بارسلون جایگاهی ویژه در خاطره‌ها به جای گذاشته است.

جایی که برگزارکنندگان تصمیم گرفتند با یک حرکت ساده و خلاقانه، اما با ریسک بالا، مشعل رقابت‌ها را روشن کنند؛ با پرتاب یک تیر از فاصله ۷۰ متری در برابر چشم میلیون‌ها بیننده که به صورت زنده مراسم را تماشا می‌کردند.

«ربولو» عضو تیم تیراندازی باکمان بارسلونا، تیر مشتعل را در کمان گذاشت و شعله را به سمت دیگ تعبیه‌شده در انتهای ورزشگاه پرتاب کرد. حدود ۵ ثانیه بعد مشعل عظیم روشن شد و در طول ۱۶ روز برگزاری رقابت‌ها به سوختن ادامه داد.

*تاریخچه حضور ایران در المپیک

اما برای حضور ورزشکاران کشورمان دراین دوره و پس از حضور در رقابت‌های گزینشی، ۴٠ ورزشکار در ١۴ رشته مجوز شرکت را بدست آوردند که از فردا رقابت بر سر کسب مدال المپیک به عنوان با ارزش‌ترین نشان ورزشی دنیا را آغاز می‌کنند.

ورزشکاران کشورمان به صورت رسمی، از المپیک ١٩۴٨ لندن، به این بزرگ‌ترین میدان رقابت ورزشی پا نهادند. حاصل حضور نمایندگان ورزش ایران، تا المپیک٢٠٢٠ توکیو، ٧۶ مدال، شامل ٢۴ طلا، ٢٣ نقره و ٢٩ برنزبوده که در المپیک ٢٠١٢ لندن با هفت طلا، پنج نقره، یک برنز و مجموع ١٣ مدال در جایگاه دوازدهم قرار گرفتیم.

امیدواریم کاروان نسبتاً کوچک کشورمان، (البته از نظر تعداد ورزشکار، چون همراهان بیش از دوبرابر ورزشکاران هستند)، با موفقیت دراین بازی‌ها، ایران اسلامی را سرافراز کنند.

* پیش‌بینی چهار طلا برای ایران

یکی از سایت‌های خارجی پیش‌بینی کرده است، ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۹ مدال می‌گیرد و و چهار مدال آن به رنگ طلاست.

در این پیش‌بینی انجام شده سهم ایران ۹ مدال است و چهار مدال طلا، دو مدال نقره و سه برنز پیش‌بینی شده است.

در این پیش‌بینی آمریکا، چین و بریتانیا در رده نخست قرار گرفته‌اند و ۳۹ مدال طلا، ۳۷ مدال نقره و ۴۷ مدال برنز برای آمریکا پیش‌بینی شده است.

*محمدرضاخزاعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.