رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه های این مرکز درخصوص حمایت از معلمان مدارس غیردولتی توضیحاتی ارائه کرد.

کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی با بیمه کامل

احمد محمودزاده درباره نقش حمایتی از معلمان مدارس غیردولتی گفت: در حوزه مدارس غیردولتی نزدیک به ۲۱۰ هزار نیروی آزاد داریم و احساس‌مان بر این بود که این پرسنل از دو جنبه باید مورد حمایت قرار بگیرد نخست اینکه تلاش کنیم تا حق و حقوق معلمان مدارس غیر دولتی به درستی پرداخت شود.

و دیگر اینکه با پیگیری‌های مستمر در قانون جدید ابتدا ساعت کار این معلمان را به کاهش ۳۰ ساعت در هفته کاهش دادیم و در صدد تامین مطالبات بیمه‌ای این گروه از معلمان هستیم تا در قراردادهای امسال در بحث سامانه و مشارکت مطابق قانون، تامین اجتماعی بیمه معلمان که ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کند به صورت کامل پرداخت شود که این موضوع مد نظر آموزش و پرورش بود و با پیگیری‌های مجدانه مصوبه آن را از مجلس گرفته‌ایم.

وی افزود: توانمندسازی و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان مدارس غیردولتی مقوله‌ای دیگر بود که به مرحله اجرا در آمد و آن را مانند بحث صلاحیت معلمان مدارس دولتی نیز مد نظر قرار دادیم و ادامه فعالیت معلمان مدارس غیر دولتی را منوط به گذراندن دوره‌های آموزش حین خدمت و دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای کرده‌ایم که در حال حاضر ۶۰ ساعت از این کلاس‌ها برگزار شده و بقیه آن نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یعنی طرح توانمندسازی و دانش‌افزایی که منجر به افزایش صلاحیت معلم می‌شود و همچنین دستمزد و بیمه معلمان بود که با ۳۰ ساعت طراحی شده و سومین مورد نیز بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی است را به انجام رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.