فرمانده قرارگاه اربعین سامرا از اتخاذ تمهیدات ویژه برای زائران اربعین امسال در سامرا با فراهم‌سازی و توسعه امکانات مورد نیاز آن ها خبر داد و گفت: خدمات بهداشت و درمان را توسعه دادیم، زیرساخت اسکان و اقامت نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

زیرساخت اسکان زائران اربعین را ۶۰ درصد افزایش دادیم/ اربعین متفاوتی خواهیم داشت

سردار امین شریعتی درباره تمهیدات برای پذیرایی زائران اربعین در شهر سامرا در عراق اظهار داشت: امید است بتوانیم امسال توفیق داشته باشیم خدمتگزاران بهتری برای مهمانان امام زمان (عج) در سامرا در عراق باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا خاطرنشان کرد: هفته گذشته در تهران، میزبان مواکب و کمیته‌های اربعین محور سامرا بودیم و همه مسئولان کمیته‌ها و موکب‌های مستقر در سامرا و بلد حضور پیدا کردند و از نزدیک، با یکدیگر هم‌اندیشی و همفکری در ارتباط با شکل و اقدام‌های کاری و ماموریتی اربعین امسال داشتیم.

شریعتی گفت: در این جلسه با توجه به کارهای زیرساختی که در سامرا صورت گرفته، دوستان توجیه شدند و محل استقرار مشخص شد. همچنین محل و کارهایی که باید به عنوان کارهای لجستیکی و سایر اقدامات انجام شود مشخص و درباره آن ها صحبت شد.

از ابتدای ماه صفر آماده پذیرایی هستیم

شریعتی ادامه داد: در این جلسه از جهت زمان‌بندی مواکب که از چه روزی تا چه زمانی در آنجا حضور داشته باشند و شکل پذیرایی و اقدامات کاری‌شان اعم از کمیته‌ها درباره حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی، رسانه و حمل و نقل، همه در جلسه حضور داشتند و از نزدیک توانستیم با همفکری و هم‌اندیشی درباره بحث چگونگی اربعین امسال با هم گفت و گو داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا ادامه داد: نتیجه بحث‌ها این شد که ما از اول ماه صفر برای تعداد زائرانی که برای آمدن به زیارت شروع می‌کنند بتوانیم برنامه‌ریزی پذیرایی تا ۲۵ صفر داشته باشیم که تقریبا به صورت پراکنده است؛ بخشی از زائران از اوایل صفر، برخی از اواسط و تعدادی هم در ایام نزدیک به اربعین و بعد از آن در سامرا حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: اگر حضور زائران به صورت چشمگیر باشد با مشارکتی و همفکری که ایجاد شد به جمع‌بندی خیلی خوب رسیدیم و امیدواریم در سامرا و بلد بتوانیم امسال یک اربعین متفاوت‌تر از سال‌های گذشته داشته باشیم.

مساحت پارکینگ آسفالت به ۱۰ هکتار افزایش یافت

شریعتی اظهار داشت: علاوه بر موکب‌های ایرانی که در منطقه سامرا و بلد مستقر می‌شوند حدود ۵۰ تا ۶۰ موکب عراقی وجود دارد که فقط در حوزه حریم عتبه امامین عسگریین (ع) از ایرانی‌ها و همه زائران در اربعین پذیرایی می‌کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرخاطرنشان کرد: در طول مسیر هم از مقبره شیخ ابراهیم مالک اشتر تا بلد و سامرا، حسینیه‌ها و موکب‌هایی را پیش‌بینی کردیم که از عراقی‌ها هستند و در مسیر از زائران پذیرایی می‌کنند.

وی گفت: در مسیر سه‌راهی بلد به مزار آقا سیدمحمدابن هادی در شهر بلد هم مواکبی از شهر سامرا پیش‌بینی شده که در آنجا مستقر شوند و از زائران ما پذیرایی کنند. امیدوارم با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته و اقداماتی که در طول یک سال گذشته انجام شده، بویژه در حوزه زیرساختی، اربعین متفاوتی را تجربه کنیم.

شریعتی در عین حال افزود: پارکینگ را نیز گسترش دادیم؛ پارسال پارکینگ محدوده حرم امامین عسگریین (ع) که درست کردیم نزدیک به ۴ هکتار آسفالت بود و امسال ۶ هکتار به آن اضافه‌تر شده و در موضوع اسکان در داخل و بیرون از آن توسعه دادیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.