تولید شرکت تویوتا همچنان تحت تاثیر رسوایی دستکاری گواهینامه‌های ایمنی در ماه ژوئن ۱۲.۹ درصد کاهش یافت.

کاهش ۱۳ درصدی تولید تویوتا در جهان به علت رسوایی ایمنی

به‌گزارش قدس آنلاین، تولید تویوتا در جهان در ماه ژوئن برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته و این خودروساز به شدت از رسوایی صدور گواهینامه های ایمنی در بازار داخلی و جنگ شدید قیمت در چین آسیب دیده است. این رسوایی شامل دستکاری نتایج و گواهینامه‌های ایمنی ۷ مدل خودرو بود و به توقف تولید ۳ مدل از محصولات تویوتا در ژاپن منجر شد. این شرکت در تست‌های تصادف از آمارهای ناقص و قدیمی استفاده می‌کرده و مواردی مانند عملکرد کیسه هوا و آسیب‌دیدگی صندلی‌های عقب را دستکاری کرده بود.

تولید بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن در سرتاسر جهان در ماه ژوئن با ۱۲.۹ درصد کاهش به ۷۹۵ هزار و ۸۶۲ دستگاه رسید که شدیدترین کاهش از دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون به شمار می‌رود. تولید این شرکت در بازار داخلی در ماه ژوئن، ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

در چین که سازندگان خودروهای برقی داخلی نظیر BYDبه سرعت سهم زیادی از بازار را در دست گرفته‌اند و قیمت‌ها به شدت کاهش یافته، تولید شرکت تویوتا ۲۱.۷ درصد کاهش یافته و سبب شده تا برای پنجمین ماه متوالی تولید تویوتا ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش یابد. تولید تویوتا در آمریکای شمالی هم ۶.۲ درصد و در اروپا ۶.۶ درصد کاهش یافته است که در اروپا این کاهش به علت کاهش روزهای تولید بوده است.فروش تویوتا در جهان در این ماه ۵.۱ درصد کاهش یافته که دلیل آن افت فروش در ژاپن و چین عنوان شده است.تولید تویوتا در جهان در نیمه نخست امسال ۵ درصد کاهش یافته و این درحالی‌ست که فروش این شرکت ۰.۹ درصد افت داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.