معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت سوخت دوم استفاده شود و این مساله کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.

ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود

ایرج حشمتی اظهارکرد: آلودگی هوا مساله جدی کشور است که در شش ماهه اول سال درگیر مساله گردوغبار هستیم و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون علت اصلی آلودگی هستند و در شش ماهه دوم نیز وارونگی دما باعث می‌شود تا با انباشت آلاینده‌ها مواجه شویم و افرادی که بیماری ننفسی و قلبی و ریه دارند، در معرض جدی مخاطرات این مساله قرار می گیرند.

وی در ادامه گفت: از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت سوخت دوم استفاده شود و این مساله کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.

حشمتی ادامه داد: درخواست‌های مردمی بسیاری در مورد استان مرکزی داشتیم که در مورد سوخت نیروگاه شازند بود و در این خصوص گزارش‌هایی در اداره کل جمع آوری کردیم و به رییس سازمان حفاظت محیط زیست ارایه دادیم که خروجی‌اش این بود که جلسه ویژه کارگروه ملی را با موضوع استان مرکزی داشته باشیم که این مساله را امروز بررسی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.