۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹
کد خبر: 1003469

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس عامل کووید ۱۹ در میان حیات وحش آمریکا گسترده شده است.

ورود ویروس کووید ۱۹ به حیات وحش آمریکا

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که کروناویروس در ۶ گونه رایج حیات وحش، از جمله موش آهو، اپوسوم، راکون، گراز، خرگوش دم پنبه‌ای و خفاش قرمز شناسایی شده است.

علاوه بر این، آنتی‌بادی‌هایی که نشان‌دهنده مواجهه قبلی با کروناویروس هستند، در پنج گونه حیوانی یافت شده است.

به گفته محققان، بیشترین میزان تماس با ویروس کووید در حیوانات در نزدیکی مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های عمومی پرترافیک مشاهده شده که نشان می‌دهد این ویروس از انسان به حیات وحش منتقل شده است.

محققان اضافه کردند که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کووید از حیوانات به انسان وجود نداشته است، بنابراین افراد نیازی به نگرانی در مورد ابتلا به این بیماری از موجوداتی که در هنگام پیاده روی با آن ها برخورد می‌کنند ندارند.

«کارلا فینکیلشتاین»، محقق و پروفسور علوم زیستی در مؤسسه تحقیقات بیومدیکال فرالین ویرجینیا، گفت: «این ویروس می‌تواند از انسان‌ها به حیات وحش منتقل شود، زمانی که ما با آن‌ها در تماس باشیم.»

فینکیلشتاین در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «هدف ویروس از گسترش، زنده ماندن است. هدف این ویروس آلوده کردن انسان‌های بیشتری است، اما واکسیناسیون از بسیاری از انسان‌ها محافظت می‌کند. بنابراین، ویروس به حیوانات منتقل می‌شود و برای رشد در میزبان‌های جدید سازگار شده و جهش می‌یابد.»

مطالعه جدید تعداد گونه‌هایی را که ویروس کووید در آن ها یافت شده است، افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که مناطقی با فعالیت انسانی بالا می‌توانند به عنوان نقاط تماس برای انتقال بین انسان و حیوان عمل کنند.

برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۸۰۰ سواب بینی و دهان را در ویرجینیا از حیواناتی که در مزرعه به دام افتاده بودند و در یک مرکز توانبخشی حیات وحش رها شده بودند یا تحت درمان بودند، جمع آوری کردند.

این تیم همچنین ۱۲۶ نمونه خون از شش گونه مختلف به دست آورد.

فینکیلشتاین گفت: «بسیاری از گونه‌هایی که در ویرجینیا مثبت شده اند در سراسر آمریکای شمالی رایج هستند و به احتمال زیاد در مناطق دیگر نیز در معرض این ویروس قرار گرفته اند.»

به گفته محققان، نظارت بر انتقال کووید در حیوانات باید ادامه یابد و جهش‌های جدید به‌عنوان یک تهدید بالقوه برای سلامت انسان جدی گرفته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.