شرکت توزیع برق تهران بزرگ به دنبال افزایش دمای هوا و در نتیجه مصرف برق اعلام کرد: برخورد با مشترکان اداری که رعایت مصرف را نکنند، افزایش خواهد یافت.

برخورد با بخش اداری پر مصرف شدت می‌یابد

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در هفته جاری، روند نظارت بر مصرف برق مشترکان بزرگ به‌ویژه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مجتمع‌های بزرگ تجاری تشدید خواهد شد.

در ادامه اطلاعیه تأکید شده: انتظار می‌رود مشترکان اداری، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی با استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج بار و خاموش‌کردن سامانه‌های سرمایشی، یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار مطابق با مصوبه هیات دولت نسبت به کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات کاری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری اقدام کنند.

اطلاعیه مذکور ادامه داد: مجتمع‌های بزرگ تجاری نیز با کاهش مصارف مازاد، استفاده از مولدهای برق و حذف روشنایی‌های غیرضروری، صنعت برق را در این حرکت ملی همراه و همکاری کنند.
شرکت توزیع برق پایتخت اعلام کرد: اداراتی که اقدام به کاهش مصرف برق نکنند مشمول قطع برق خواهند شد.

در اطلاعیه توزیع برق پایتخت آمده است: به اطلاع مشترکان این شرکت و شهروندان تهرانی می‌رساند بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، در هفته جاری، دمای هوا افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مصرف برق پایتخت نیز در روزهای آتی افزایش پیدا کند.

شرکت توزیع برق پایتخت ضمن قدردانی از همراهی هم‌وطنان به اطلاع می‌رساند اگرچه همه ظرفیت‌های فنی به‌منظور اطمینان خاطر از تأمین برق موردنیاز مشترکان به کار گرفته شده است؛ اما حفظ پایداری شبکه، بدون تداوم همراهی مشترکان امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا درخواست می‌شود با کاهش حداکثری مصرف برق و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۱ تا ۱۷ ما را در حفظ پایداری شبکه همراهی کنید.

بیشتر بخوانید

به گزارش ایرنا روز گذشته وزیر نیرو ضمن ارزیابی مثبت از روند تامین برق در کشور در شرایط تشدید دمای هوا، گفت: در این زمینه ابتدا لازم است از ملت شریف ایران به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق و همچنین از ده‌ها هزار کارکنان صنعت برق در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، شبکه‌ها، پست‌ها، شرکت‌های توزیع و غیره به دلیل تلاش شبانه‌روزی در تامین برق پایدار کشور قدردانی شود.

محرابیان بیان کرد: درجه حرارت هوا در برخی نقاط کشور در حالت حداکثری قرار دارد و درجه تهران در هفته جاری بین ۴۲ و ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه بوده و به نظر ممکن است امسال این رکورد زده شود. شهرهایی مثل ورامین، قم و اصفهان شرایط گرم خیلی جدی خواهند داشت.

وزیر از مردم درخواست کرد: در این روزهای گرم صنعت برق را برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور یاری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.