بانوی اسیر سابق فلسطینی - امروز دوشنبه - بر اثر جراحات شدیدی که ماه مه گذشته در اثر بازداشت توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیست در شهر جنین دچار آن شده بود، به شهادت رسید.

شهادت بانوی اسیر فلسطینی که اشغالگران پای او را قطع کردند
«وفا جرار» اسیر سابق فلسطینی که بر اثر جراحات دوران بازداشت به شهادت رسید

اسیر سابق فلسطینی «وفا جرار» (۵۰ساله) امروز دوشنبه بر اثر جراحات شدیدی که ماه مه گذشته در اثر بازداشت توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیست در شهر جنین دچار آن شده بود، به شهادت رسید. «وفا جرار»، همسر اسیر «عبدالجبار جرار»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در کرانه باختری بود که به مدت ۵ ماه در زندان‌های رژیم صهیونیست اسیر است.

پسر این بانوی شهید می‌گوید: وضعیت او در چند روز گذشته به‌شدت وخیم شده و لازم بود به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بازگردانده شود. «وفا جرار» در جریان تهاجم نیروهای اشغالگر به شهر جنین مجروح شد و او را در همان حال دستگیر کردند که باگذشت دو ماه از مجروح شدنش، منجر به قطع پای او شد.

هیئت امور زندانیان و باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران جنایت پیچیده‌ای را علیه شهید «وفا جرار» مرتکب شدند؛ شامل دستگیری، آزار وحشیانه و جراحت شدیدی که منجر به قطع عضو او شد. او در همین وضعیت و با وجود جراحات دیگری که داشت به بازداشتگاه اداری منتقل شده بود. این دو نهاد فلسطینی، اشغالگران را مسئول شهادت این بانو می‌دانند و می‌گویند که او یکی از ده‌ها بازداشتی است که از آغاز جنگ در غزه در معرض جراحت و جرایم سیستماتیک پزشکی قرار گرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز در سوگ شهید «وفا جرار» و تجلیل از مجاهدت وی، خاطرنشان کرد که او در نتیجه عملیات «قتل تدریجی» که از لحظه بازداشتش اجرا شد، به شهادت رسید.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.