رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک خود و عراق پایگاه‌های امداد و نجات برپا کنیم تا هر چه بیشتر جل

پایگاه‌های امداد برای کاهش تلفات جاده‌ای زائران اربعین در هر ۶۰ کیلومتر ایجاد می‌شود

پیرحسین کولیوند امروز در پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی افزود: هلال احمر هفته گذشته کنگره بین المللی سلامت، امداد و نجات و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی را برگزار و ۴۰ کشور در این کنگره حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله ارائه شد و ۱۸ شرکت دانش بنیان در تولید محصول و خدمت به هلال احمر کمک کردند.

کولیوند با بیان اینکه این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ اربعین حسینی است، افزود: اکنون که ما در حال ترویج فرهنگ اربعین حسینی هستیم نباید تعدادی از زائران را به دلیل بروز حوادث ترافیکی از دست بدهیم، هر چه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که خسارات و مشکلاتی که ما را در حوادث ترافیکی تحت تاثیر قرار می دهد کاهش بدهیم، باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم با هم و در کنار هم برای حفظ جان مردم در پیاده روی اربعین حسینی تلاش کنیم، اشاره کرد: سازمان مدیریت بحران، پلیس راهور و ... در عملیات های مختلف در کنار هلال احمر قرار می‌گیرد به عنوان مثال در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهوری در کنار ما بودند.

استقرار پزشکان هلال احمر در ۱۴ بیمارستان عراق

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک خودمان و عراق پایگاه‌های امداد و نجات را برپا کنیم تا هر چه بیشتر جلوی این تصادفات و مرگ و میرها را در پیاده روی اربعین بگیریم.

کولیوند ادامه داد: اقدام دیگر این بود که در مرز مهران تا نجف با بالگردهای هلال احمر زائران مصدوم را به داخل کشور منتقل کنیم تا از نگرانی خانواده‌های آنها بکاهیم و ظرفیت مراکز درمانی عتبات عالیات را نیز برای سایر امور خالی بگذاریم.

وی افزود: در ۴ بیمارستان نجف، ۶ بیمارستان کربلا و نیز ۴ بیمارستان از مسیر نجف تا کربلا پزشکان و پرستاران هلال احمر فعالیت می‌کنند؛ در شهر نجف و سامرا نیز یک مرکز درمانی در اختیار هلال احمر قرار داده شده است تا به زائران خدمات رسانی کنند.

۱۵۰۰ خودروی امداد و نجات به ناوگان هلال احمر ملحق می شود

کولیوند گفت: ماه گذشته ۹۱۶ خودروی امداد و نجات را به ناوگان و لجستیک هلال احمر اضافه کردیم که توان امدادی هلال احمر را فوق العاده ارتقا داده است. ظرف چند ماه آینده هزار و ۵۰۰ خودروی دیگر به ظرفیت امدادی هلال احمر افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر از نظر لجستیک، امکانات، ناوگان امدادی، سخت افراز، امدادگران و نجاتگران و ....رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در اربعین امسال کادر درمان ۶ هزار نفره داوطلب به اربعین حسینی اعزام می‌شوند که اولین گروه پزشکی داوطلب روز گذشته به عتبات عالیات اعزام شدند. ۲ هزار نفر کادر درمان نیز در قالب طرح طبیب الدوار به اربعین حسینی سفر می‌کنند.

وی افزود: دلیل ارائه این خدمات از سوی هلال احمر به زائران اربعین حسینی اهمیت حفظ سلامتی و جان مردمان است زیرا سالانه جمعیتی ۴ میلیون نفری که جمعیت تقریبا ۲ و نیم استان کشور است، در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند.

توصیه‌های رئیس هلال احمر برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از رانندگان می خواهیم در این ایام مقررات رانندگی را رعایت کنند، هر فرد عاملی برای انتقال اطلاعات ترافیکی به دیگران باشد و مخاطرات حوادث رانندگی را به دیگران بشناسانند، صبور بودن در رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار و در رانندگی عجله نداشته باشید.

کولیوند به رانندگان توصیه کرد حتما برای مسیر پیاده روی اربعین از خودروهای ایمن استفاده و از دستگاه‌های امدادی در مواقع بروز تصادف کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه اصلاح رفتار ترافیکی توسط عامل انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، از رانندگان خواست در زمان بروز حادثه علائم هشدار دهنده در مسیر حادثه قرار دهند، احساسات خود را کنترل کنند، در مدیریت حادثه دخالت نکنند و یک محیط امن در محیط حادثه ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.