یکی از دغدغه‌های عاشقان اهل‌بیت(ع) این است که ای کاش ما در زمان قیام‌عاشورا بودیم و امام زمان خود را یاری می‌کردیم. با توجه به ندای جاوید«هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا(س) در روز عاشورا، باید پرسید امروز چگونه می‌توانیم یاری‌کننده امام حسین(ع) باشیم؟

ما هم می‌توانیم جزوء یاری‌کنندگان امام حسین(ع) باشیم؟

امام موسی صدر در بخشی از کتاب «سفر شهادت» می نویسد:  باید امام حسین(ع) را یاری کنید. اما چه مهیا کرده‌اید برای یاری حسین؟ پیشنهادی به شما می‌کنم. اگر امام حسین(ع) برای دین کشته شد و دین و آموزه‌های دینی اکنون در پیش ماست، هر کدام از ما، چه بزرگ و چه کوچک، می‌تواند در تحقق هدف دینی، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را یاری کند.

اگر کسی نماز نمی‌گزارد، برای اکرام امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نماز بخواند. من قول می‌دهم که نام او در فهرست یاری‌کنندگان و همراهان امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) درج می‌شود.

اگر کسی غیبت می‌کند و برای تکریم امام حسین(ع) این کار را ترک کند، امام او را در شمار یاران و سپاهش می‌گذارد.

اگر کسی وجدان مریضی دارد و آن را پاک می‌گرداند، اگر کسی با بستگانش اختلافی دارد و آن را رفع می‌کند، اگر کسی به همسایه‌اش کمکی کند، اگر کسی مشکلی دارد و آن را حل کند، اگر کسی فرزندش را نیکو تربیت کند، اگر کسی در لباس، زندگی، زبان، نماز و خانه‌اش نقصی دارد و آن را برطرف کند، این شخص از جمله یاران امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است.

منبع: گزیده‌ای از بیانات امام موسی صدر در کتاب سفر شهادت (صفحات ۲۴۹ و ۲۵۰)

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.