وزیر علوم با تاکید براینکه مقاومت‌های محلی و منطقه‌ای مانع اجرای طرح سامان دهی آموزش عالی شده است، گفت: با وجود این مقاومت‌ها ما توانستیم این طرح را در چند دانشگاه کشور اجرایی کنیم.

وزیر علوم گله کرد؛ مقاومت‌های محلی در اجرای طرح آمایش

محمد علی زلفی گل ضمن بیان این خبر به برخی مقاومت ها برای ممانعت از اجرای طرح آمایش آموزش عالی اشاره و اظهار کرد: ما اجرای طرح را آغاز کردیم حتی این طرح در چند دانشگاه کشور نیز انجام شد به عنوان مثال برای چند دانشگاه دولتی که نام های مختلفی دارند شرط تعیین کردیم و گفتیم مسئولان شهرستان در این دانشگاه ها باید با یکدیگر صورت جلسه امضا کنند تا آن دانشگاه ها را به یک مرکز تبدیل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح آمایش آموزش عالی مراکزی از دانشگاه های پیام نور، فنی و حرفه ای و واحدهای دولتی علمی کاربردی با یکدیگر ادغام می شوند تا تحت یک نام قرار بگیرند و بتوانیم این مراکز را مدیریت کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه تا حدودی طرح آمایش آموزش عالی را انجام دادیم، گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم در خصوص اجرای این طرح مقاومت های محلی و منطقه ای وجود دارد و این موانع کار اجرای طرح را کُند می کند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ما در وزارت علوم سعی کردیم طرح آمایش آموزش عالی را با وجود مقاومت هایی که وجود دارد اجرایی کنیم به طور مثال هفته گذشته می خواستیم یک بخش را به دانشگاه تهران الحاق کنیم اما متاسفانه اجرای این نوع طرح ها با نوعی مقاومت هایی مواجه است که مانع ایجاد می کند.

وزیر علوم تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که تعداد خاصی از دانشگاه ها را برای طرح آمایش آموزش عالی مشخص کرده بود را در دولت جدید عملیاتی کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.