رسانه‌ها از هدف قرارگرفتن پایگاه و فرودگاه «خراب الجیر» نیروهای آمریکایی در سوریه توسط پهپاد خبر دادند؛ و این در حالی است که عشایر سوری هم در ادامه تحرکات اخیر خود، به مواضع شبه‌نظامیان «قسد» در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در سوریه / ادامه درگیری عشایر سوری با نیروهای «قسد»

منابع المیادین در سوریه بامداد روز شنبه از شنیده‌شدن صدای چند انفجار در داخل پایگاه «خراب الجیر» نیروهای آمریکایی در المالکیه - در حومه شمالی حسکه سوریه - خبر دادند. این منابع تأیید کردند که صداها ناشی از هدف قرارگرفتن این پایگاه با پهپاد و آتش‌سوزی و بلندشدن دود از داخل آن بوده است.

باتوجه‌به تداوم نسل‌کشی مردم غزه توسط اشغالگران اسرائیلی مورد حمایت آمریکا، امسال افزایش قابل‌توجهی در دفعات هدف قرارگرفتن پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق را شاهد بوده‌ایم. چند روز پیش هم سخنگوی پنتاگون از مجروح شدن سربازان آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در عراق خبر داده بود.

این حملات، آمریکایی‌ها را بر آن داشت تا در ماه‌های گذشته مقدار زیادی سلاح و تجهیزات دفاعی وارد سوریه کنند؛ چه به‌صورت زمینی از طریق گذرگاه‌های شمال عراق یا مناطق تحت کنترل نیروهای «قسد» در شمال شرق سوریه، و چه به‌صورت هوایی از طریق پایگاه «خراب الجیر». در این مدت، این پایگاه فرودگاهی پذیرای بیش از ده محموله سلاح و تجهیزات آمریکایی، و شاهد اجرای تعداد زیادی رزمایش و آزمایش آمادگی تسلیحاتی بود.

در همین حال، خبرنگار المیادین در سوریه امروز (شنبه) گزارش داد که عشایر سوری به مواضع شبه‌نظامیان «قسد» در شهر «البصیره» و روستای «الحوایج» در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند؛ بنابراین گزارش، شهر «ذیبان» در همین منطقه نیز شاهد درگیری‌های مشابهی بوده است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نیروهای «قسد» هم شهر «دبلان» با توپخانه هدف قرار دادند و در «حویجه البصیره» در برابر مواضع ارتش سوریه در ساحل فرات، خمپاره‌انداز مستقر کردند.

گفته می‌شود در نتیجه ورود نیروهای «قسد» - به‌وسیله بالگردهای آمریکایی - و استقرار تک‌تیراندازان، مردم این مناطق در حال جابه‌جایی هستند. در این زمینه، فرماندهی کل نیروهای عشایر عرب، هر گونه ارتباط بین این نیروها و کشتار رخ‌داده در روستای «الدحله» و شهر «البولیل» را تکذیب کرد و افزود: شبه‌نظامیان «قندیل» در تلاش برای تحریف وقایع و ایجاد نزاع قبیله‌ای برای منحرف‌کردن توجهات از جنایات خود هستند؛ درحالی‌که ما از سرزمین خود دفاع می‌کنیم.

منبع: المیادین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.