با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، امسال نیز به رسم هر سال اپراتورهای تلفن همراه خدماتی را که قرار هست در اختیار زائران قرار دهند اعلام کردند.

خدمات اپراتورهای تلفن همراه برای زائران حسینی اعلام شد

انجام پیاده‌روی اربعین به مناسبت ایام اربعین حسینی طی سالهای اخیر به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است. در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارتباطی هر سال خدمات گوناگون و مناسبی را جهت تسهیل سفر زائران به عنبات عالیات فراهم می‌کنند.  

در همین رابطه اپراتورهای ارتباطی به رسم هر سال خدماتی را که قرار است در اختیار زائران قرار دهند، اعلام کرده‌اند. به طور مثال اپراتور اول تلفن همراه اعلام کرد که تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی ۱۸۰۰۰ تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی ۱۵۰۰۰ تومان، ارسال هر عدد پیامک به شماره های ایرانی ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه ۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود که در تمامی موارد نسبت به متوسط تعرفه کمپین عرفه تا اربعین با کشور عراق تخفیف داده شده است.

این اپراتور به تمامی مشترکان خود که قصد عزیمت به کشور عراق در بازه زمانی مذکور را دارند، توصیه کرد که از بسته‌های ویژه اربعین که مقرون به صرفه‌تر از تعرفه‌های عادی و خرید سیم‌کارت‌های عراقی به مناسبت این ایام است، استفاده کنند.  

بسته‌های ویژه رومینگ اربعین

در بخش بسته‌های کم حجم، چهار بسته «۳۰۰ مگابایت اینترنت ۷ روزه»، «یک گیگابایت اینترنت ۷ روزه»، «۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه به همراه ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک هدیه» و «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه به همراه ۴۵ پیامک هدیه» در نظر گرفته شده است. قیمت چهار بسته ویژه مذکور به ترتیب ۴۵، ۱۰۰، ۲۹۰ و ۱۲۰ هزار تومان است.

بسته‌های رومینگ عراق ویژه مشترکین پر مصرف

برای زائران پرمصرف نیز دو بسته «اینترنت نامحدود ۷ روزه به همراه ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه» و «۵ گیگابایت اینترنت بین المللی ۱۴ روزه» تدارک دیده شده است. قیمت دو بسته پر حجم مذکور نیز به ترتیب ۴۹۰ و ۳۹۰ هزار تومان است. نحوه خریداری بسته‌های ویژه اربعین برای تمامی زائران و مسافران عراق در ایام اجرای این پویش، به شش روش مراجعه به فروشگاه همراه اول به نشانی Shop.mci.ir، اپلیکیشن همراه من، اپلیکیشن ستاره اول، شماره گیری ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع، مراجعه به دفاتر همراه اول یا شماره گیری ستاره یک مربع است.

تمامی بسته‌های طراحی شده، قابلیت استفاده بر روی شبکه هر سه اپراتور عراقی زین (Zain)، آسیاسل (Asiacell) و کورک (Korek) را دارد و با توجه به ارزان‌تر بودن قیمت خدمات همراه اول نسبت به سیم‌کارت اپراتورهای عراقی و عدم نیاز به استفاده از ارز برای خرید سیم‌کارت ایرانی، زائران ایرانی نسبت به امر برقراری ارتباطات خود دغدغه نخواهند داشت. در صورت عدم اتصال خودکار به شبکه اپراتورهای عراقی، تمامی متقاضیان استفاده از سرویس رومینگ می‌توانند با ورود به منوی تنظیمات گوشی خود و انتخاب بخش تنظیمات شبکه، وارد مرحله انتخاب دستی اپراتور موردنظر شوند.

در پایان لازم است تمامی مشترکان همراه اول که از سرویس رومینگ استفاده می‌کنند، توجه داشته باشند که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در کشور مقصد هیچگونه هزینه ای برای آنان ندارد.  

از سوی دیگر اپراتور دوم تلفن همراه نیز به منظور سهولت در استفاده از خدمات سیم‌کارت از جمله اینترنت پرسرعت، تعرفه‌های تخفیفی ویژه‌ای برای استفاده از سرویس رومینگ با اپراتورهای کشور عراق (Zain و Asiacell) درنظر گرفته‌  است که برای فعال‌سازی خدمات رومینگ، لازم است کاربران قبل از سفر کد #۱*۱۱۱۱* را از سیم‌کارت خود شماره‌گیری یا به سوپراپلیکیشن آن مراجعه کنند.

با استفاده از خدمات رومینگ این اپراتور، دسترسی به خدمات بانکی، انجام تراکنش و کارت به کارت، دریافت پیامک‌های بانکی، خرید آنلاین شارژ، بسته‌های اینترنت و ترکیبی و پرداخت صورت‌حساب سیم‌کارت دائمی امکان‌پذیر است. توجه شود که با استفاده از خدمات رومینگ این اپراتور( ایرانسل) در عراق، ترافیک مصرفی برای خریداری بسته از طریق سوپراپلیکیشن  و وب‌سایت این اپراتور رایگان است.

براساس اعلام اپراتور دوم تلفن همراه شما می توانید با شماره‌گیری کد #۲*۴*۱۱۱۱* (در ایران و عراق) تعرفه‌های تخفیفی ویژه ایام اربعین را به صورت رایگان دریافت کنید.  

همچنین با خرید و فعال‌کردن بسته‌های اینترنت و بسته ترکیبی ویژه زائران اربعین حسینی با تخفیف‌های استثنایی، کاربران می‌توانند هزینه مصرف اینترنت، تماس و پیامک‌هایتان را به‌صرفه‌تر کنند.

برای بررسی باقی‌مانده اعتبار بسته‌ها می‌توانید کد #۶*۱۱۱۱* را از خط خود شماره‌گیری کنید یا به «ایرانسل‌من» مراجعه کنید. نکته قابل توجه این است این تعرفه‌ها و بسته‌ها تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ قابل فعال‌سازی و تا پایان اعتبار بسته، قابل مصرف‌ هستند. پس از بازگشت به ایران، امکان ادامه استفاده از بسته‌ها وجود ندارد و باقی‌مانده حجم آن‌ها منقضی می‌شود.

اپراتور دوم تلفن همراه به مشترکان خود توصیه می‌کند که پیش از ورود به عراق، حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سیم‌کارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس با مشکلی مواجه شدند، ابتدا از کافی ‌بودن میزان اعتبار (شارژ) سیم‌کارت خود مطمئن شوند. همچنین پیشنهاد می‌شود مشترکان دائمی به میزان موردنیاز، حد اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش دهند.

درباره روش‌های خرید شارژ و پرداخت قبض در ایران یا عراق اینگونه توضیح داده شده که مشترکان می‌توانند از اپلیکشن آن، خرید کارت‌ شارژ و شماره‌گیری #رمز کارت‌ شارژ*۱۴۱* برای سیم‌کارت‌های اعتباری و شماره‌گیری #۷* و خرید شارژ یا پرداخت قبض با کارت ‌بانکی استفاده کنند.

این اپراتور تأکید می‌کند که روشن کردن تلفن‌همراه، هیچ هزینه‌ای ندارد و مشترکان توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌ همراه آنها با هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد؛ بنابراین از غیرفعال بودن اپلیکیشن‌های خود اطمینان حاصل کنند. برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری در هنگام حضور در کشور عراق، در تنظیمات پیام‌رسان‌های خود، دانلود خودکار ویدئو، عکس و فایل صوتی را غیرفعال کنید.

مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه برای کسب اطلاعات بیشتر مانند آموزش فعال‌کردن اینترنت رومینگ و شیوه صحیح شماره‌گیری برای تماس با شماره‌های ایران از عراق بر روی این لینک کلیک کنند.

علاوه دو اپراتور گفته شده، اپراتور سوم تلفن همراه نیز برای زائرین عتبات عالیات، خدمات و محصولات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. مشترکان می توانند با خرید بسته‌های اینترنت همراه زیر از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن و کد دستوری #۲۲۸* هزینه‌های خود را در سفر مدیریت کند. البته بهتر است برای مدیریت بهینه هزینه ها، لطفا قبل از خروج از مرز کشور ایران نسبت به خرید بسته های رومینگ اقدام کنند.

در پایان این اپراتور(رایتل) به مشترکان خود پیشنهاد می‌کند که پیش از سفر، علاوه بر پرداخت بدهی خط دائمی و شارژ سیم‌کارت اعتباری، از روش‌های اعلام شده برای افزایش اعتبار سیم‌کارت اعتباری یا سیم‌کارت دائمی جهت جلوگیری از قطع ارتباط استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.