۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 1005170

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به پایداری هوای گرم تا اواسط هفته در کشور گفت: بیش از ۳۰ روز را با رشد مصرف بیش از ۸ درصد و با اوج‌بار نزدیک به ۸۰ هزار مگاوات سپری کردیم.

رشد مصرف برق ایران سه برابر میانگین جهانی

به گزارش قدس آنلاین محمدالله‌داد اظهار کرد: رشد بیش از ۸ درصدی مصرف برق کشور بیش از سه برابر میانگین جهانی است که فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند. فقط در سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر هزار مگاوات افزایش مصرف داشتیم که به اندازه مجموع برق مصرفی استان مرکزی است.

وی در عین حال چسبندگی دمای هوا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت دما به یکباره کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: به این ترتیب مصرف برق کاهش سریعی نخواهد داشت و هنوز نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق هستیم.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر بر ضرورت خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی ادارات پس از پایان ساعات کاری و هنگام استراحت صنوف تاکید و خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که دارای سیستم سرمایش مرکزی (چیلر) هستند باید سرانه مصرف خود را کاهش دهند.

الله‌داد در پایان با اشاره به این که اوج بار شبانه نیز از ۷۰ هزار مگاوات فراتر رفته است، از مردم خواست مدیریت مصرف برق را در تمام ساعات شبانه روز مورد توجه قرار دهند تا بتوان پایداری شبکه برق را بدون کمترین مشکل حفظ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.