در طی سال های گذشته اجرای برنامه نظم جاری در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی و حضور ایالات متحده آمریکا توسط رسانه های عربی و سعودی کلید خورد

پیاده نظام خدمت به منافع غربی - عبری / گفت‌وگو با محمد لسانی درباره بازی رسانه‌های سعودی در حمایت از صهیونیست‌ها

در حالی که جهان اسلام از موضع گیری های منفعلانه حاکمان ریاض در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به ستوه آمده اند، امروز صبح اخباری درباره اخراج تیم خبرنگاران شبکه العربیه سعودی از نوار غزه به دلیل پوشش جانبدارانه و یک طرفه این رسانه در حمایت از تل آویو منتشر شد. همین امر نشان داد عربستان نه تنها در حوزه های نظامی، اقتصادی و حتی در سرنگون کردن موشک های ایران در عملیات وعده صادق جز بازوان اصلی محور عبری – غربی در منطقه بوده، بلکه تریبون های خبری آل سعود نیز در خدمت اشغالگران قرار دارد. 

رسانه هایی در راستای مافع غرب

محمد لسانی کارشناس مسائل رسانه در حوزه بین الملل، در گفت و گو با قدس آنلاین، در باره این نحوه همکاری ریاض با رزیم صهیونیسیت، گفت: دو شبکه  العربیه و الحدث که به ساختار نظام حاکمیتی آل سعود در عربستان نزدیک می باشند همواره خود را با سیاست های رسانه ای جریان عبری- غربی  همسو می دانند و به دنبال پشتیبانی و پیاده سازی الگوی آمریکایی خاورمیانه هستند.  

وی تصریح کرد: در این راستا طی سال های گذشته اجرای برنامه نظم  جاری در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی و حضور ایالات متحده آمریکا توسط رسانه های عربی و سعودی کلید خورد .

لسانی اظهار کرد: همکاری شبکه های خبری عربی منطقه با تل آویو و واشنگتن در طی عملیات طوفان الاقصی حتی گسترش و شدت بیشتری یافت و در اطلاع رسانی و نشر اخبار همواره به پردازش و روایت های یک طرفه به نفع صهیوینست ها می پرداختند. همین امر سبب دلخوری مردم منطقه و نارضایتی جریان رسانه مردمی همسو با جبهه مقاومت  از این رسانه شد.

این کارشناس رسانه تاکید داشت:حضور غرب در خاورمیانه در راستای استعمار قرن 19  در منطقه خاورمیانه بر اساس تخلیه منابع و انتقال نفت و چپاول، داشته ها و ظرفیت های کشورهای اسلامی بود و از سوی دیگر حاکمان منطقه را به نوعی با خود همراه و  وابسته نمایند تا بتوانند اهداف و راهبردهای خود را در خاورمیانه پیاده سازی کنند. در همین راستا پس از حضور غربی ها جریان رسانه نیز به کمک آنها شتافت و توانست در بین کشورهای همسو با جریان غرب مانند عربستان  رسانه های دست سازی ایجاد نماید که بتوانند بعنوان پیاده نظام در خدمت سیاست های غرب در منطقه عمل نمایند.

لسانی با اشاره به شهادت 40 هزار زن و کودک در غزه، گفت: در طی بیش از ده ماه از جنگ زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، هیچ رسانه غربی  به ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نپرداخته است بطوریکه این جنایت برای سیاستمداران غربی هیچ اهمیتی نداشت. وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر در یکی از کشورهای اروپایی یک نفر بر اثر حمله ای زخمی شود  و یا انفجاری در مکانی توسط داعش صورت بگیرد بلافاصله از آن یک قول خبری  می سازند و به رویکرد و فرایند آشوب خبری علیه مسلمانا تبدیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.