نهمین اجلاسیه گرامیداشت؛ مجاهدان در غربت با همکاری آستان قدس رضوی، شماری از دانشگاه‌های مطرح کشور، و مجمع جهانی اهل بیت، با هدف تبیین مفهوم مقاومت و بزرگداشت شهدای برجسته این نهضت در مشهد و دامغان برگزار می‌شود.

نهمین اجلاسیه بین‌المللی گرامیداشت مجاهدان در غربت در مشهد و دامغان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام دکتر احمد صالحی قائم مقام شورایعالی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در نشست خبری که در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در حالی برگزار می‌شود که ما امسال جای خالی شهید حسین امیرعبداللهیان را شاهد هستیم، او مجاهدی خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به تظاهرات دانشجویان آمریکا در محکومیت جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: جهان این ظرفیت را دارد که نگاه به مجاهدت را گسترش دهد و این اجلاسیه با رویکرد دفاع از مظلومان و حمایت از ظلم ستیزی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه تکریم از شهدای خدمت نمادی از قدردانی ملت ایران اسلامی است، افزود: این اجلاسیه طی هشت دوره گذشته و با استفاده از ابزارهای علمی، فرهنگی و هنری ، رسالت تبیین شاخص‌های جهاد و شهادت خالصانه و غریبانه و معرفی الگوهای جهادی در همه عرصه ها را دنبال کرده است که در انجام این رسالت موفق بوده است.

قائم مقام شورایعالی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت افزود: امسال نهمین دوره اجلاسیه بین المللی در قالب ویژه برنامه بزرگداشت شهدای خدمت در دمشق و دهلی نو برگزار شد که با استقبال گسترده روبرو گردید افزود: و سومین برنامه به منظور تجلیل، تکریم و پاسداشت مجاهد فعال و وزیرخارجه پُرکار ، قوی و باهوش شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با شهادت حضرت امام رضا(ع) در شهرستان دامغان زادگاه آن شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره مدعوین این اجلاسیه، همچنین میهمانان خارجی آن اضافه کرد: اختتامیه نهمین اجلاسیه ویژه تجلیل، تکریم و پاسداشت فرمانده مجاهد و غریب، میهمان جمهوری اسلامی ایران شهید اسماعیل هنیه به همراه برگزاری اولین نشست بین المللی تشکل‌های غیردولتی حامی فلسطین با محوریت بررسی راه‌های حمایت عملی و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه و تحلیل از چهار دهه خدمات ارزشمند و جهادی مصطفوی دختر امام (ره) در حمایت از ملت فلسطین، همزمان با شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود . اندیشمندان و شخصیت های علمی جهادی و فرهنگی برجسته از 26 کشور جهان در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی افزود:در این اجلاسیه از  میهمانانی خاص همچون خانواده دکتر امیر عبداللهیان. خانواده شهید اسماعیل هنیه، خانم دکتر مصطفوی دختر امام خمینی به عنوان پرچم دار جبهه های مقاومت در جهان اسلام . همچنین از شهدای گرانقدری که شخصیت آنها در جبهه مقاومت تاثیر گذار بوده مانند شهید تهرانی مقدم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سلیمانی سید محمد حجازی و جبهه مقاوت سید عیسی طباطبایی و سید الشهدای خدمت رئیسی که گفتمان جبهه مقاومت را در دولت انقلابی با دیپلماسی  عزت مندانه ای که دکتر امیرعبداللهیان پیش گرفتند پرچمدار این سلوک جهانی بودند .

قائم مقام شورایعالی نهمین اجلاسیه مجاهدان گفت: این گفتمان بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه باید بیش از پیش توسعه یابد و ما امروز شاهد هستیم که جهانیان با مشاهده ظلم و ستم صهیونیست‌ها آرام نمی‌نشینند.

حجت الاسلام صالحی اعلام کرد: در اجلاسیه از خانواده های محترم شهدا بویژه شهدای مقاومت مانند حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی ، شهید آیت رئیسی و شهید امیرعبداللهیان تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی اجلاسیه تکریم مجاهدانی است که در غربت و در کشورهای مختلف بویژه کشورهای حوزه مقاومت بجانفشانی کردند و به دلایل مختلف به فراموشی و حاشیه ذهن ها رفتند گفت: تکریم جایگاه عظیم جهادی آنها وظیفه این اجلاسیه است.

گسترده محور مقاومت جهانی است

در ادامه این نشست، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورایعالی اجلاسیه نیز گفت: تبین دقیق مقاومت و جبهه مقاومت یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است و به نظر می رسد در این عرصه باید با قدرت بالاتری وارد شویم و وزارت علوم این مهم را در دستور کار خود دارد .

وی افزود: مقابله با استکبار، ظلم و ستم ویژگی اصلی جبهه مقاومت است و مقاومت نوعی ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی است. تاریخ هم نشان می‌دهد که انبیاء الهی مقابله با ظلم و استعمار را در دستور کار خود داشته‌اند، اما در دوره جدید پرچم‌دار این ظلم ستیزی جمهوری اسلامی ایران است و آزادگان جهان را با خود همراه کرده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ جبهه مقاومت را محدود به جغرافیای ایران ندانست و گفت: این جبهه از ادیان مختلف در سرتاسر جهان تشکیل شده و با انسانیت گره خورده است.

کلانتری نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در مقابله با ظلم و ستم بسیار مهم دانست و گفت: ما باید جبهه مقاومت را تبیین کنیم و اجلاسیه بین المللی مجاهدین در غربت در همین راستا آغاز به‌کار کرده و امسال نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در شهریور در مشهد مقدس با همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه امام صادق(ع) دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

همکاری پارلمانهای ایران لبنان و عراق برای حمایت از محور مقاومت

حجت الاسلام فلاحی رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی هم در این کنفرانس خبری نیز در این نشست خبری،با اشاره به اینکه پس از دو اجلاسیه گذشته فراکسیون مقاومت در مجالس لبنان و عراق نیز شکل گرفته، اظهار داشت: قرار شد به صورت جدی همکاری‌ها برای دفاع از مردم مظلوم غزه گسترش دهیم، و از ظرفیت پارلمان ها برا همکاری بهتر و بشتر دولتها در حمایت از محور مقاومت استفاده کنی.

وی افزود: بر همین اساس به زودی اجلاسیه میان نمایندگان عضو فراکسیون مقاومت در عراق برای بررسی راه های ارسال کمک برای مردم غزه و بازسازی این منطقه تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.