دومین نشست شورای معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به ریاست شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی، تقسیم ماموریت ها و اتخاذ رویکرد مناسب در مرحله دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که از روز ش

 انتظار داریم نمایندگان مجلس مانند رئیس جمهور رویکرد  فراجناحی داشته باشند

شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور در این نشست با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های سازنده و مستمر معاونان و مدیران امور مجلس دستگاه های اجرایی در فرایند رای اعتماد به وزیران پیشنهادی پزشکیان که از روز یکشنبه گذشته در کمیسیون های تخصصی  مجلس شورای اسلامی شروع شده است، گفت: دولت چهاردهم به دنبال رابطه و همکاری برادرانه، صمیمی و ایجاد ارتباط قوی و پایدار با مجلس شورای اسلامی است و معتقدیم هر چقدر این ارتباط قوی‌تر، صمیمانه‌تر و مبتنی بر احترام و درک متقابل باشد، نتایج بزرگی برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

وی روند رو به  بهبود و سیر صعودی اقبال نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در سه روز گذشته را نتیجه اهتمام دو قوه در وفاق و همدلی در مسیر غلبه بر مشکلات و پیشرفت و تعالی روزافزون کشور دانست و گفت: دکتر پزشکیان در دولت خود به افزایش سطح تعامل و همگرایی با مجلس تاکید دارد و در مجموعه معاونت تلاش خواهیم کرد این موضوع به نحو احسن جامه عمل بپوشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جلسات و دیدارهای متعدد خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مدت تلاش کردم در دیدارهای جداگانه با تک تک نمایندگان و نیز فراهم کردن ملاقات آنها با رئیس جمهور، فضای صمیمی و همدلی در روابط دو قوه ایجاد شود و احساس می کنم رویکرد نمایندگان نسبت دولت مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط اعضای دولت و نمایندگان مجلس، سازنده است و رفتارهای خارج از قانون پسندیده نیست، گفت: معاونت امور مجلس بدنبال ضابطه مند و هدفمند کردن ارتباط و تعامل اعضای دولت و نمایندگان مجلس است تا از هرگونه شائبه منفی در این زمینه جلوگیری شود. بر اساس برنامه ریزی هدفمند و ضابطه مند قائل به این هستیم که از نظرات مشورتی کمیسیون ها، مجامع استانی و تک تک نمایندگان در اداره امور کشور استفاده کنیم و هرکدام از نمایندگان مردم، مشاوران امین دولت و ناظران دلسوز در اداره کشور و راهگشایان موثر با تصویب قوانین هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی در فرایند تعامل و همکاری بین دولت و مجلس، تصریح کرد: همانگونه که دکتر پزشکیان فراجناحی و غیر سیاسی عمل کرده‌اند از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که اینگونه عمل کنند تا با رای اعتماد به همه کابینه بتوانیم با همدلی و همگرایی، همه توان و ظرفیت های خود را برای خدمت بیشتر به مردم قرار دهیم. 

دبیری تلاش بی وقفه و با روحیه جمعی  و استفاده از همه ظرفیت ها را برای اخذ رای حداکثری به همه وزرای پیشنهادی، مورد تاکید قرار داد و گفت: با توکل به خدا و تلاش خالصانه و صادقانه این هدف دست یافتنی است. 

معاون رئیس جمهور افزود: همه باید با احساس مسئولیت و روحیه جمعی وارد عرصه شده و برای موفقیت کلی، مشارکت و همیاری داشته باشند. همه باید  بدانیم که موفقیت اصلی ما در این است که کل تیم موفق شده باشد  و همه معاونان پارلمانی یک وظیفه جمعی نیز در قبال سایر وزارتخانه‌ها دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین مهرداد رحیمی را به عنوان دستیار ارشد خود معرفی کرد و بر اهمیت استفاده از تیم رسانه ای حرفه‌ای در کنار وزرای پیشنهادی برای معرفی برنامه ها، رصد اخبار و تولید و نشر محتوای مناسب تاکید کرد.

در این نشست معاونان پارلمانی وزارتخانه ها ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت وزیر پیشنهادی حوزه خودشان، پیشنهادات و تجربیات شان را برای حضور موثر و مفید در صحن علنی مجلس مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.