سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: بازیزهای دوستانه مناسبی با جین انجام دادیم که تجربه خیلی ارزشمندی خواهد بود.

امیدوارم همکاری همه جانبه با تیم ملی شود/تجربه ارزشمند سفر به چین

کاروان تیم فوتبال جوانان ایران پس از ۱۰ روز حضور در کشور چین و برگزاری دو بازی دوستانه با تیم زیر ۲۰ سال این کشور به تهران بازگشت.

حسین عبدی سرمربی تیم جوانان کشورمان درباره تحلیل خود از اردوی مردادماه این تیم در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: اردوی خود را با ۳۴ نفر شروع کردیم تا بتوانیم از بازیکنانی که دعوت شدند ۲۳ بازیکن را انتخاب کنیم اما به دلیل حضور تعدادی از بازیکنان در تیم‌های باشگاهی با ۲۰ بازیکن و سه دروازه بان کار را شروع کردیم؛ البته آرشا شکوری هم حضور داشت اما به دلیل اینکه تیم باشگاهی اش نیاز به استفاده از وی داشت در تهران ماند تا به تیم باشگاهی خود کمک کند.

سرمربی جوانان ایران افزود: با این حال کار خود را ادامه دادیم اما متأسفانه چند تن از بازیکنان که نزدیک دو سال و نیم، وقت و انرژی خود را برای رشد و پیشرفت آنها در قالب تیم ملی گذاشته بودیم در فاصله چند روز مانده به سفر به دلیل عدم همکاری باشگاه‌ها نتوانستند دیگر در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند تا در نهایت با ۱۵ بازیکن و سه دروازه بان برای کسب تجربه هر چه بیشتر راهی چین شویم.

او با اشاره به نداشتن بازیکن کافی برای دو دیدار دوستانه مقابل چین ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری بازی‌های بین المللی کسب تجربه است. از این رو تصمیم خود را برای این بازی‌های تدارکاتی گرفته بودیم و روی آن مصمم بودیم.

عبدی تاکید کرد: بازی اول خود مقابل چین را در حالی برگزار کردیم که به علت کمبود بازیکن مجبور شدیم از بازیکن دفاع راست در پست مدافع چپ بهره ببریم. همچنین در بازی اول غافلگیر شدیم و گل خوردیم. در ادامه روی کرنری که در دقیقه ۳۴ زده شد باعث شد توپ به پشت محوطه جریمه ما برگشت داده شود و بازیکن آنها گلزنی کند که به نظرم تقصیر هیچ کس نبود.

او یادآور شد: در نیمه دوم از بازی نخست باز هم عملکرد خوب خود را ادامه دادیم. حداقل ۵،۶ موقعیت گل داشتیم اما نتوانستیم از آن استفاده کنیم و با وجود عملکرد خوبی که بازیکنان حاضر در اردو داشتند، بازی را واگذار کردیم. در همین دیدار یک بازیکن را به دلیل مصدومیت از دست دادیم که من نخواستم ریسک کنم و با توجه به اهمیت سلامتی بازیکن تعویض کردیم و بازیکن را هم برای بازی دوم نداشتیم.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان به تشریح دیدار دوم دوستانه با چین پرداخت و گفت: برای دیدار دوم که فاصله اندکی با بازی نخست داشت یک بازیکن دیگر هم مصدوم شد تا علنا با ۱۳ بازیکن و ۳ دروازه بان در دیدار دوم حاضر شویم اما برای ما کسب تجربه برای بازیکنانی مهم بود که برای اولین بار طعم مسابقه ملی را می‌چشیدند و حتی تعدادی از آنها برای نخستین بار خارج از کشور می‌آمدند.

او افزود: انرژی، توانایی و میل به پیشرفت بازیکنان باعث شد خیلی زود برای بازی دوم آماده شویم و خوشبختانه در دقیقه دوم این بازی روی ضربه استثنایی از فاصله چهل متری که کمتر در لیگ برتر هم شاهدش هستیم به گل اول برسیم. البته چنین گل‌هایی را در تمرین‌های خود کار کرده بودیم که توانستیم از آن استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان افزود: من قبل از آخرین تمرین به همان بازیکن گفتم هر وقت فرصت شوتزنی مناسب داشتی این کار را انجام بده که شاهد زدن یک گل فوق العاده از تیم بودیم. تلاش خود را ادامه دادیم و توانستیم گل دوم را هم با کار تاکتیک از پیش طراحی شده به ثمر برسانیم ولی نتوانستیم از موقعیت‌های فراوان گلزنی خود برای گل‌های بیشتر استفاده کنیم تا بازی دوم را دو بر صفر ببریم.

وی در خصوص تقابل با چین و میزبانی این کشور افزود: وقتی چنین پیشنهادی مطرح شد به فدراسیون اعلام کردم شیوه میزبانی آنها را چون تجربه داشتم بهترین فرصت برای استفاده از امکانات است.

او افزود: در نشست‌های خبری قبل از دو بازی دوستانه هم چینی‌ها عنوان می‌کردند هدف‌گذاری آنها موفقیت در جام ملت‌های آسیا و حضور در بازی فینال است. روی این موضوع هم برنامه‌ریزی کرده اند و می‌خواهند به آن برسند.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان افزود: هر کس در چین نبود فرصتی متفاوت را از دست داد که با اتمسفر فوق العاده میزبانی یک کشور از هر لحاظ همچون هتل اسکان، ورزشگاه پر از تماشاگر برای بازی و چمن مناسب تمرین و… آشنا شود.

عبدی درباره عملکرد شاگردان خود در این اردو یادآور شد: من فکر می‌کنم عملکرد درخشان بازیکنان در این بازی‌های تدارکاتی کار را برای کسانی که همراه ما نبودند خیلی سخت کرد آنها برای بازپس گیری جایگاه خود کار سختی دارند.

وی تصریح کرد: من ودرجلسه‌های خود با مدیران محترم فدراسیون نیز گفته ام می‌توانیم چند تیم ملی داشته باشیم چون با بازیکن‌ها وقتی دو سه ماه به طور مفید کار کنیم می‌توانند استعدادهای خود را بروز دهند و این همان معنی توسعه فوتبال در زیرساخت‌های بازیکن سازی است.

عبدی با اشاره به برگزاری رقابت‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال افزود: امیدوارم فصل رو به پیشرفتی داشته باشیم. برای خودم احساس خوشایندی است بازیکنانم را می‌بینم که با تلاش و پشتکار خود و تیم توانسته‌اند در تیم‌های بزرگ کشور بازی کنند. تفراتی که تا قبل از کار با هم در تیم ملی نوجوانان و حالا تیم جوانان دارای باشگاه حرفه‌ای هم نبودند اما حالا در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند نفراتی همچون یعقوب براجعه، رضا غندی پور، امیرمحمد رزاقی نیا و ماهان صادقی و… که حالا در باشگاه خود هم بازی می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سرمایه گذاری فدراسیون روی بازیکنان و تلاشی که کرده ایم همچنان ادامه پیدا کند تا با اتحاد و همکاری همه جانبه بتوانیم نتایج درخور شأن اسم ایران و خودمان بگیریم

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.