سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با هدف انسجام بخشی به فرایند رسیدگی به مشکلات زائران ایرانی و پرهیز از موازی کاری بین دستگاه ها برای ارائه خدمت هرچه سریع تر و به موقع به ایرانیان در ایام اربعین حسینی اتاق مشترک خدمت راه اند

راه اندازی اتاق مشترک خدمت سرکنسولگری ایران در نجف به زائران اربعین

کنسولگری ایران در نجف اشرف این اتاق مشترک خدمت را با درک میدانی از وضعیت حضور پر شمار ایرانیان در ایام اربعین و تماس نزدیک با مشکلات آنان، به دلیل ترافیک بالای زائران ایران و عراقی، مشکلاتی از قبیل بیماری، گم شدن افراد و وسایل و برخی مسائل امنیتی برای زائران با هدف خدمت آسان و سریع و در عین حال انسجام بخشی به فرایند رسیدگی ازسوی نهادهای مختلف مسئول برای ارائه خدمت به ایرانیان و رفع مشکلات زائران اربعین حسینی (ع) راه اندازی کرده است.

دستگاه ها و موسساتی که نمایندگان آنها در این اتاق مشترک خدمت حضور دارند، شامل بخش کنسولی وزارت امورخارجه، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و نماینده بیمه معلم به عنوان متولی بیمه زائران اربعین هستند و هر کدام به فراخور مسئولیت خود، وظیفه رسیدگی به گونه های خاصی از مسائل و مشکلات شهروندان ایرانی را برعهده دارند.

بخش کنسولی وزارت خارجه با ارتباطات میان دستگاهی گسترده خود، هماهنگی جهت خدمات رسانی بهتر به زوار را پیگیری می کند؛ به علاوه بخش کنسولی مشکلات ایرانیان در راه مانده و افراد و وسائل گمشده را پیگیری می کند.

در گوشه دیگر اتاق مشترک خدمت، نماینده بیمه که مسئولیت پرداخت غرامت به بیماران و زائران آسیب دیده می باشد، پیگیری های لازم جهت پرداخت هزینه های درمانی زائران اربعین حسینی را انجام می دهد و همچنین نماینده سازمان حج و زیارت در نجف نیز در راستای تسهیل زیارت ایرانیان و یافتن گمشدگان وارد عمل می شود.

به گفته کارشناس دیپلماسی عمومی ایران در نجف، کنسولگری کشورمان با راه اندازی این اتاق مشترک، موازی کاری و عدم هماهنگی میان دستگاهی نیز که طی سالیان گذشته موجب خلل در فرایند رسیدگی به مشکلات زائران ایرانی شده بود را مرتفع کرد.

علی شمس آبادی افزود: در حال حاضر، شمار مراجعه کنندگان روزانه از 300 نفر فراتر رفته و انتظار می رود این آمار طی روزهای آینده نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد که ساعت فعالیت اتاق مشترک کنسولگری ایران در نجف به میزان تعداد مراجعه شهروندان در حال حاضر تا یک بامداد ارائه خدمت می نماید و انتظار می رود در روزهای آینده ارائه خدمات در طول شبانه روز و به صورت بیست و چهار ساعته شود.

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف در جوار صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امیر المومنین علی (ع) قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.