آمریکا در راستای تلاش‌های پی‌درپی خود برای ایجاد شبکه ایمن برای رژیم اشغالگر در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایران و حزب‌الله، جدیدترین هواپیماها، بمب‌ها و موشک‌ها را برای دفع هرگونه حمله موشکی به این رژیم ارائه می‌دهد.

بایدن دروغ می‌گوید؛ جنگنده‌های پیشرفته و بمب‌های ویرانگر در راه تل‌آویو

بنابر گزارش «رأی الیوم»، کمک‌های آمریکا به رژیم از زمان آغاز حملات وحشیانه به باریکه غزه به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

برخی منابع امنیتی آگاه، اعلام کردند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند روز پیش یک قرارداد تسلیحاتی ویژه‌ای را شامل ارسال هواپیماهای پیشرفته به ارزش ۴۰ میلیون دلار برای افزایش برتری هوایی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه تصویب کرده است.

«آوی اشکنازی» خبرنگار نظامی روزنامه اسرائیلی «معاریو» به نقل از همین منابع گفت: هواپیماهای «F15EX» پیشرفته‌ترین هواپیمای تهاجمی جهان به شمار می‌روند که دارای قابلیت‌هایی است که برتری نیروی هوایی اسرائیل را در سراسر خاورمیانه افزایش می‌دهد.

منابع اسرائیلی درباره ویژگی‌های این هواپیما به روزنامه عبری معاریو گفتند: هواپیمای جدید دارای چندین ویژگی منحصربه‌فرد بوده که مهم‌ترین آنها سیستم راداری است که قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم به‌حساب می‌آید. این سامانه می‌تواند اهداف بسیاری از جمله هواپیماها در فواصل دور، پهپادها در ارتفاعات مختلف، موشک‌های کروز و غیره را به طور هم‌زمان شناسایی کند.

اشکنازی بر اساس همین منابع افزود: مزیت دیگر این هواپیما، توانایی حمل بمب‌های ۲۷ و نیم تنی است که به آن کامیون‌های حامل بمب هوایی می‌گویند و در حال حاضر هواپیمای جنگنده‌ای با ظرفیت حمل مشابه وجود ندارد.

به نوشته این روزنامه عبری، این منابع تأکید کردند که این هواپیما بر اساس مکانیزمی که ارتش اسرائیل اتخاذ کرده است، هنگام حمله به اهداف، بر هواپیماهای «F۳۵» که در نیروی هوایی رادار گریز نامیده می‌شوند، پیشی می‌گیرد، هواپیماهای سبکی که توانایی نفوذ به سامانه‌های پدافند هوایی دشمن و سپس انهدام آنها را دارد، تا راه را برای هواپیماهای تهاجمی دیگر باز کنند.

منابع روزنامه عبری اعلام کردند: پنتاگون این هفته، قراردادی را تصویب کرد که بر اساس آن ۵۰ فروند هواپیما خریداری می‌شود که اولین آن ابتدای سال ۲۰۲۹ به اسرائیل تحویل داده می‌شود، درحالی‌که ارتش اسرائیل امیدوار است مدت‌زمان تحویل را کاهش دهد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز در همین راستا دستور ارسال یک زیردریایی موشک‌انداز هدایت‌شونده به خاورمیانه و تسریع ورود یک گروه ناو هواپیمابر به منطقه را پیش از حمله احتمالی ایران به اسرائیل صادر کرد.

علاوه بر این، رسانه‌های عبری به نقل از برخی منابع آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که واشنگتن با ارسال بمب‌های ویرانگر به‌ویژه بمب‌های نیم تنی که مانع صادرات آنها به رژیم شده بود، موافقت کرده است.

در همین زمینه روزنامه عبری «اسرائیل الیوم» گزارش داد که واشنگتن با ارسال بمب‌های «MK 83» به نیروی هوایی رژیم اشغالگر با وزن نیم‌تن و سایر مهمات موافقت کرده است.

به گفته همین منابع، علاوه بر بمب‌های «MK 83» نیم تنی، بمب‌های «MK 82» با وزن ۲۵۰ کیلوگرم که احتمالاً هزار و ۷۰۰ بمب است، نیز به تل‌آویو ارسال خواهد بمب‌هایی که به زعمشان به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به رفح، در ارسال آن تأخیر صورت‌گرفته بود.

«شارون چانگ»، نویسنده وبگاه «Truth Out»، گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده است که بمب‌های هزار کیلویی (یک تنی) را که نیروهای اشغالگر برای کشتن فلسطینی‌ها در غزه استفاده می‌کنند، در اختیار اسرائیل قرار نمی‌دهد، اما ادعاهای او نادرست است.

 وی تأکید کرد: دولت آمریکا به گفته «رویترز» تنها در ۹ ماه گذشته، حداقل ۱۴ هزار بمب حدود هزار کیلویی (یک تنی)، ۶ هزار و ۵۰۰ بمب ۲۵۰ کیلویی، ۲ هزار و ۶۰۰ بمب ۱۲۵ کیلویی و ۳ هزار موشک هلفایر و هزار بمب سنگرشکن نامشخص و مهمات دیگر را به رژیم اشغالگر داده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.