جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به عنوان اورژانس هوایی به منظور جابجایی بیماران و مصدومین پیاده‌روی اربعین از فرودگاه ایلام به شهرهای دیگر اختصاص داده است.

اختصاص اورژانس هوایی برای جابجایی مصدومین پیاده‌روی اربعین

امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان با بیان این‌که «موکب نیروی هوایی ارتش در مرز مهران مستقر است»، گفت: به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، موکب نیروی هوایی ارتش به همراه تجهیزات بیمارستان صحرایی در مرز مهران مستقر و به صورت شبانه‌روزی خدمات رفاهی و پزشکی ارائه می‌کند. تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی نهاجا مستقر در مرز مهران ویزیت و به ۶ هزار و ۸۲۰ نفر نیز خدمات درمانی توسط کادر درمان اداره بهداشت، امداد و درمان این نیرو ارایه شده است.

وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش با استفاده از هواپیماهای ترابری سنگین و ناوگان ترابری خودرویی خود بخشی از نیازمندی‌ها و تجهیزات مورد نیاز موکب‌های مستقر در مرز مهران مربوط به سایر سازمان‌ها و نهادهای مردمی و همچنین تجهیزات مورد نیاز موکب‌های مستقر در مسیر نجف تا کربلا را به عهده داشته و حمل کرده است. همچنین یک فروند هواپیمای ۷۰۷ به صورت روزانه جهت جابجایی خانواده‌های نیروهای مسلح و خادمان نهادهای مردمی برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت جابجایی زائران خارجی در مرزهای شرقی به نزدیکترین خروجی‌های جنوب و جنوب غرب کشور، اعلام کرده است.

 جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: یکی از اقدامات برجسته در برنامه‌های پیاده روی اربعین حسینی، اختصاص یک فروند هواپیمای اورژانس هوایی به منظور جابجایی مصدومین و بیماران ICU از فرودگاه ایلام به سایر شهرهای کشور است. علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی شده، این نیرو با برخورداری از ظرفیت‌های موجود خود در کلیه یگان‌های عملیاتی، آمادگی هر گونه خدمت‌رسانی به ملت عزیز ایران و مرتفع کردن نیازهای قرارگاه مرکزی اربعین حسینی کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.